Ga naar inhoud

WordPerfect 2002


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik werk nog met een database in Corel Central van Word Perfect. Daar ben ik in 1993 mee begonnen. Toen was Ms Word nog niet bekend. Het is tot nu toe niet mogelijk geweest voor mij om de database om te zetten naar een ander formaat. Dus ik werk nog steeds met WordPerfect 2002. Ik krijg nu steeds de melding dat ik wp2002 moet registreren. Op mijn oude laptop heb ik dat kennelijk een keer opgelost maar nu lukt het me niet meer. Ik heb ook al een keer ingelogd bij Corel  maar daar wordt mijn registratienummer niet geaccepteerd. Toen ik begon te werken met wp werkte mijn registratiecode ook al niet en toen heb ik telefonisch een nieuw nummer gekregen. Dat werkt wel maar wordt niet geaccepteerd door Corel. Weet iemand raad? Kan ik iets vinden in het register? Of weet iemand hoe ik de database van Corel Central kan importeren in een andere databaseprogramma? Ik kan er wel een tekstbestand van maken. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een directe oplossing heb ik niet, maar ik probeer eerst wat duidelijkheid te scheppen...

Ik heb WordPerfect zelf nooit gebruikt, dus ik moest me even inlezen.

 

Jij lijkt te beschikken over WordPerfect Office 2002. Dat is een kantoorsuite oftewel een pakket van programma's.

WordPerfect Office 2002 bevat de volgende onderdelen:

  • WordPerfect 10. Dat is een tekstverwerker, te vergelijken met Microsoft Word.
  • CorelCENTRAL 10. Dat is een PIM (Personal Information Manager) en dat bevat o.a. een agenda, adresboek en een e-mailprogramma.
  • Quattro Pro 10. Dat is een spreadsheet, te vergelijken met Microsoft Excel.
  • Corel Presentations. Dat is te vergelijken met Microsoft PowerPoint.
  • Paradox 10. Dat is een database programma, te vergelijken met Microsoft Access.

 

De overkoepelende naam van al die programma's is dus niet CorelCentral, maar WordPerfect Office 2010.

En de database kan niet gemaakt zijn met CorelCENTRAL, want dat is een PIM.

De database zal gemaakt zijn met het programma Paradox 10.

 

De vraag zou dan moeten worden: hoe kan ik een database, gemaakt met Paradox 10, importeren in een ander databaseprogramma, bijvoorbeeld Access van Microsoft? Of, als dat niet kan, in een programma zoals Excel.

Welke extensie heeft jouw database? Is dat misschien de extensie .db?

Beschik jij ook over Microsoft Office? Maak voor de zekerheid eerst een kopie van je database. Rechtsklik op de gemaakte kopie en kies dan Openen met.. Kies dan Microsoft Excel, en kijk of Excel de database kan openen.

 

Je zou ook verder kunnen werken met je database wanneer je niet steeds de melding kreeg dat je WordPerfect Office 2002 moet registreren. Wanneer je een van de onderdelen van WordPerfect Office 2002 opent, dan wordt blijkbaar contact gezocht met de registratieserver van Corel, en dan blijkt dat jouw versie nog niet geregistreerd is. Althans niet op je nieuwe computer.

Het is mogelijk om te verhinderen dat het programma contact zoekt met de server van Corel, maar dan komen we wel in een grijs gebied. En ik kan je op dat punt niet helpen.

 

Mogelijk hebben andere leden meer kennis van deze oude versie van WordPerfect Office en kunnen zij je beter helpen met het converteren van de database naar een ander formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de database echt gemaakt in Corel Central (CC). Extensies ccf, fx, fx2, ix en ix2. Paradox was niet bij dit Officepakket inbegrepen. Ik kan de database wel exporteren naar HTML. Maar dat schiet ook niet echt op. Het is een database van toiletplaatjes op deuren van toiletten. :xx-xy.nl. Gerda

database.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik neem aan dat het tekstbestand dan wel moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. Is het mogelijk om me te laten zien hoe dat eruit moet zien? Ik geef hier een voorbeeld van de ASCII tekst. Ik heb gekozen voor komma en kolommen. Gerda

proef_cardfile.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de database zelf staan geen plaatjes. Ik stuur hierbij nog een afbeelding van een html bestand en nog twee schermprinten van de website zelf. Ik heb geen database met plaatjes. Zou ik wel willen maar dat is me nooit gelukt. Maar ik wil graag een database waar ook anderen wat aan hebben. Niemand werkt uiteindelijk met CorelCentral. Gerda

html_bestand.jpg

schermprint_1.jpg

schermprint_2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt erg op wat ik wil. Is dit Access? En heb je dit geïmporteerd of alles opnieuw ingetypt. Alles opnieuw invoeren is natuurlijk erg veel werk. Bijna 30 jaar gegevens. Maar als het wordt wat ik wil, besteed ik er wel weer een paar jaar aan. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.