Ga naar inhoud

Regels samenvatten in cmd script


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Ik ben een script aan het proberen aan te passen zodat het eenvoudiger te begrijpen is. In het huidige script staat bijvoorbeeld op twee verschillende plaatsen volgende regels:


ifmember "Groep 1"
if errorlevel 1 net use L: \\POST-OUT
....
ifmember "Groep 1"
if errorlevel 1 net use J: \\POST-IN

 

Als ik nu beide regels wis en zou vervangen hierdoor, is het dan dezelfde functie of moet ik het anders doen?

 

ifmember "Groep 1"
if errorlevel 1 net use L: \\POST-OUT
if errorlevel 1 net use J: \\POST-IN

 

Alvast hartelijk bedankt


STYLUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen expert in scripts maar ik heb wel ervaring met sofware ontwikkeling en er zijn wel wat raakpunten tussen beide domeinen.

 

Om over je vraag te oordelen, zou je het ganse script moeten posten.

Je haalt nier enkele instructies uit hun contekst zodat ze hun betekenis verliezen.

In het script staan tussen beide vermeldingen een aantal acties die parameters of variabelen aanpassen waardoor de if een andere uitkomst geeft.

De actie verschilt ook post-out vs post-in.

Waaschijnlijk zal het niet lukken op de manier die jij voorstelt.

Zoals jij het voorstelt, zullen beide acties altijd tegelijk uitgevoerd worden en dat is vermoedelijk niet de bedoeling.

Daarom ook dat ze apart staan met elk hun eigen testparameters of -waarden.

 

Voor de veiligheid zou ik werken met een kopie van het originele script zo kan je altijd ergens op terugvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.