Ga naar inhoud

Nieuwe Laptob


Aanbevolen berichten

Hallo 

Ik ben van plan een nieuwe laptob te kopen maar wil graag een laptob met een Optische Drive dvd speler brander die er standaard in zit . Ik heb al aan het googlen geweest maar kan niet echt iets vinden zou iemand mij hier kunnen helpen .

johnnyboy                                       =

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe laptops hebben geen dvd-speler meer. Dat heeft verschillende redenen.

Moderne laptops zijn veel dunner dan de laptops van 15 jaar geleden. Daardoor is er minder ruimte om een dvd-station in te bouwen.

Maar de belangrijkste reden is dat cd's en dvd's bijna niet meer worden gebruikt. In plaats daarvan gebruikt men tegenwoordig USB sticks of externe harde schijven.

Het cd/dvd-station gaat dezelfde kant op als het diskettestation. Het is iets van vroeger.

 

Als ik ga zoeken naar laptops met een dvd-station dan vind ik er wel een aantal. Zie de volgende link: https://tweakers.net/laptops/vergelijken/#filter:q1bKzCtLLSoJzsgvCE7NSU0uyczPU7IqKSpN1VEqSExPVbIyAjKKMpNTfTOBEgY6SsUFqclumTklqUXFSlbVSsbGliYguiwxR8kqWsnQwNJAKba2thYA

 

Ik heb daar in de linker kolom (onder Opslag) Optische-drivetype opengeklapt en toen een vinkje gezet voor DVD+/-RW.

Er worden dan 42 laptops gevonden. Maar er zit een addertje onder het gras: het zijn vrijwel allemaal refurbished (= tweedehands) exemplaren, dus al een paar jaar oud.

Daar moet je niet aan beginnen als jij een nieuwe laptop zoekt. Veel van de laptops in die lijst zijn namelijk ouder dan de laptop die jij nu hebt.

Momenteel heb jij een laptop met een Intel Core i5-7200U processor. Veel van de laptops in de lijst van Tweakers hebben een processor die nog 1 of meer generaties ouder is dan die van jou. Daar schiet je niets mee op. Dat zou zonde van je geld zijn.

 

Als jij per se een dvd-speler wil hebben, dan zou je een externe dvd-brander kunnen overwegen. Die kun je aansluiten op je laptop als je een keer een cd of dvd wil gaan gebruiken.

Hier heb je er een paar: https://www.bol.com/nl/nl/l/optical-drives/7115/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.