Ga naar inhoud

w11 na update waar is mijn snelle toegang


Cil

Aanbevolen berichten

Graag gedaan, Cil.

Eigenlijk was deze wijziging mij nog niet opgevallen. Ik werd erop geattendeerd doordat jij dit topic startte.

Deze wijziging (Snelle toegang heet voortaan Thuis) werd voor de Windows Insiders al doorgevoerd in april van dit jaar. Ik heb geen idee wanneer deze wijziging voor gewone gebruikers (zoals jij en ik) van Windows 11 werd doorgevoerd. Misschien is het al langer zo, maar had ik het nog niet gezien.

Naar aanleiding van jouw topic zocht ik met Google naar: quick access is now called Home

En zo vond ik informatie over deze wijziging. Ik zoek vaak met Engelse zoektermen omdat je dan veel eerder wat vindt.

 

Is hiermee jouw vraag voldoende beantwoord?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de cookiemelding/privacymelding is bekend en op 26 september gemeld aan het team in het onderdeel Feedback. Zie hier: https://www.pc-helpforum.be/topic/78368-cookies-op-pch/#comments

 

Er is op dit moment nog geen oplossing gevonden door het team van PCH (althans niet voor zover ik weet). Maar hieronder beschrijf ik een paar mogelijkheden waardoor dit steeds opdoemende cookievenster misschien verdwijnt:

 

1. Als de cookiemelding verschijnt, dan kun je die soms laten verdwijnen door de pagina te vernieuwen (door op functietoets F5 te drukken). Helaas verlaat je daardoor soms de pagina zodat dit een averechts effect heeft.

2. Gebruik je nu een adblocker, zoals bijvoorbeeld uBlock Origin? Schakel die adblocker dan uit voor deze website.

3. Bij sommigen hielp dat niet of niet voldoende. Ik heb op mijn Windows 10 pc speciaal vanwege dit probleem de extensie "I Don't care about cookies" aan Firefox toegevoegd. Die extensie zorgt ervoor dat je die Cookiemeldingen niet meer te zien krijgt.

De extensie 'I don't care about cookies' werd ontwikkeld door Daniel Kladnik. Onlangs heeft hij die extensie echter verkocht aan Avast. Daardoor hebben veel mensen die extensie verwijderd van hun pc, omdat ze vermoeden dat Avast op een of andere manier toch wat zal willen verdienen met die extensie, bijvoorbeeld door data te verzamelen.

Sindsdien is er echter een zogenaamde 'fork' van deze extensie gekomen, die niet het eigendom van Avast is. Ik heb zelf die 'fork' geïnstalleerd: https://github.com/OhMyGuus/I-Dont-Care-About-Cookies

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.