Ga naar inhoud

Inlog probleem als beheerder.


snicker

Aanbevolen berichten

Op mijn laptop, waar win 11 ook opstaat, als ik naar Accounts ga in instellingen en dan naar Familie, zie ik onder uw familie mijn foto met beheerder, organisator erbij.

Kan ik het op 1 of ander manier niet achterhalen wat wachtwoord is via laptop?

Want daar ben ik blijkbaar wel ingelogd als beheerder als ik het goed heb?

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe log jij nu in op je nieuwe all-in-one pc van HP? Geef je dan een wachtwoord in of een pincode of helemaal niets?

 

Als je wilt kijken wat voor account jij hebt, dan moet je op je HP all-in-one naar Instellingen gaan en dan op Accounts klikken. Niet naar Familie gaan!

Dan zie je wat jouw gebruikersnaam is en of jij administrator bent of niet.

Ik zie het volgende als ik dat doe op mijn Windows 11 pc:

 

6358000e7ab4c-2022-10-25_17_20_31-Instel

 

Mijn gebruikersnaam is user.

Ik log niet in met een Microsoft account, maar ik heb een lokaal account, zoals dat de gewoonte was onder Windows 7 en zijn voorgangers.

Bovendien staat er onder mijn naam dat ik Administrator ben.

 

Wat staat er bij jouw account op je HP pc? Dus niet op je laptop.

 

Je wil nu een wachtwoord gaan achterhalen op je laptop, maar dat wachtwoord typ je toch elke dag in als je de laptop opstart? Dan kun je dat wachtwoord toch niet vergeten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, snicker zei:

Als ik met laptop opstart, moet ik nooit niets ingeven....kon dit allemaal vroeger netjes uitschakelen.

Dat lijkt wel handig wanneer je je computer kunt opstarten zonder dat je een wachtwoord hoeft in te geven, maar het risico bestaat dat je dan je wachtwoord vergeet en dat lijkt jou overkomen te zijn.

Dat wachtwoord is niet zomaar te achterhalen. Ook niet op je laptop.

 

Op je afbeelding zie ik dat je een Microsoft account gebruikt als gebruikersaccount. Zelf geef ik er de voorkeur aan om dan een e-mailadres van Microsoft zelf te gebruiken, dus een e-mailadres dat eindigt op @hotmail.com of @outlook.com.

Het is ook mogelijk om voor je Microsoft-account een bestaand e-mailadres te gebruiken en dat heb jij gedaan: jij hebt het e-mailadres van Telenet gebruikt. Zou ik zelf nooit gedaan hebben, want dat kan voor verwarring zorgen.

 

Ook zie ik op je afbeelding dat jij geen Administrator bent. Als je dat wel was, dan zou dat namelijk onder je gebruikersnaam hebben gestaan. Even voor de duidelijkheid: bij jou is je e-mailadres van Telenet jouw gebruikersnaam.

Ook als jij het wachtwoord terugvindt dat hoort bij je Microsoft account, dan is je probleem nog niet opgelost. Jouw gebruikersaccount is immers dan nog steeds een account met beperkte rechten. Je kunt niets installeren.

 

Ik vrees dat het opnieuw installeren van Windows 11 op je HP all-in-one voor jou te hoog gegrepen is. Sommige dingen zoals het vergeten van je wachtwoord mag echt nooit gebeuren.

Jou helpen via dit forum zal moeilijk worden. Heb je een kennis of familielid in de buurt die veel van computers weet? Roep die er dan bij. Ga niet zelf doormodderen.

Of ga naar de computerzaak waar je de HP all-in-one gekocht hebt.  Maar ook daar zullen ze willen weten welk Microsoft-account jij gebruikt en welk wachtwoord daarbij hoort.

 

Je kunt natuurlijk nog reacties van andere forumleden afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.