Ga naar inhoud

Kan Windows Defender AntiVirus niet inschakelen - Malware ?


Aanbevolen berichten

Beste malwarebestrijders


Ik gebruik een betaalde versie van Malwarebytes Premium. Omdat de licentie binnenkort vernieuwd zou moeten worden, wou ik eens kijken hoe het systeem loopt zónder MBAM. Als ik in MBAM 'Registreer Malwarebytes altijd in het Windows Beveiligingscentrum' uitzet, krijg ik een Windows-notificatie om Windows Defender Antivirus in te schakelen (logisch).


Maar: Als ik op die melding klik krijg ik dit scherm:

 

1870230439_IT-beheerderklein.png.4cb157310a03ed6d668bc6fb46ab1675.png


( Ook in het menu van Edge en Chrome staat de melding "Beheerd door uw organisatie" )

 

Wat ik reeds probeerde:

  • sfc /scannow
  • DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
  • AdwCleaner
  • Eset Online Scanner

Daarbij werden nergens problemen gevonden.


Windows is up-to-date : Windows 10 versie 22H2 (build 19045.2251)

 

Misschien zinvol om weten: ik gebruikte eens O&O ShutUp10 ( https://www.oo-software.com/en/shutup10 ) ivm privacy, maar heb dat weer ongedaan gemaakt. Zou dit een mogelijke oorzaak zijn, of word ik toch door malware geplaagd?

 

Hopelijk ziet iemand hier een oplossing om Defender terug in te schakelen, zoniet ben ik verplicht MBAM te blijven gebruiken, dat ik liever niet wil.

 

Hierbij 2 logjes :

 

FRST.txtAddition.txt

 

Alvast bedankt!

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Programma's zoals "O&O ShutUp10" kunnen de rechten behoorlijk om zeep helpen  waardoor vele problemen kunnen ontstaan.

 

Verwijder:

O&O ShutUp10

Malwarebytes.

 

Herstart je pc en doe het volgende:

 

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs,

 

Die melding zie ik op 2 plaatsen.

 

- In het menu rechtsboven :1838987862_Ashampoo_Snap_2022_11.18_16h46m13s_001_.png.f4b90825d7a3314a81e0423b23fcd1f4.png

- Bij het controleren op updates : 892203506_Ashampoo_Snap_2022_11.18_16h48m41s_002_.png.f7c1667e1d42d7d75f245589eed5702e.png

Misschien ben je hier iets mee, dit zijn de policies die toegepast worden : policies.json

Het lijkt enkel te gaan over blokkeren van cookies en javascript voor bepaalde URL's. Dit zou in het Windows-register te vinden zijn onder

Software\Policies\Google\Chrome\CookiesBlockedForUrls
Software\Policies\Google\Chrome\JavaScriptBlockedForUrls

 

Maar in het register zitten knoeien durf ik niet zonder deskundige hulp, dus... help

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb eens bij mij zitten kijken maar bij mij staat hetzelfde dus niks om je druk om te maken.

 

Hier meer erover: https://support.google.com/chrome/answer/9281740?visit_id=638043885019761676-4186384015&p=is_chrome_managed&rd=1

 

Beleid controleren

Als je browser wordt beheerd, kun je het beleid vinden dat je organisatie heeft ingesteld.

  1. Open Chrome Chrome.
  2. Typ chrome://policy in de adresbalk en druk op Enter.

Waarschijnlijk heb jezelf het beheer.

 

 

Oke, je Defender doet het weer en Malwarebytes zou terug mogen (de gratis versie is genoeg).
Zou je toch kiezen voor de betaalde zou dit meteen je Anti-virusscanner zijn want die zit in Malwarebytes.
Waardoor dit soort conflicten kunnen ontstaan met Defender want 2 anti-virusscanner werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, nokiaprox zei:

Dan zal ik het voorlopig houden bij de gratis versie van Malwarebytes.

Ik ben hier toch weer vlug en goed geholpen.

 

Hartelijk dank !

Heel goed, en graag gedaan :top:

 

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.

  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.