Ga naar inhoud

Internetadapter valt constant uit?


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hi! Ik heb sinds vrijdag een nieuwe laptop (HP ENVY x360 15-ey0004nb), gekocht bij Coolblue als tweedekansproduct.

Het valt me op dat ik best wat netwerkproblemen heb. In ieder geval: meer dan dat zou moeten.. Ik beschrijf ze even:

 

Probleem 1: DNS_PROBE_POSSIBLE

Soms uit het niets kon ik geen verbinding meer maken met internet. Eerst enkel met Brave browser, de volgende keren met geen enkele browser, en ook Discord gaf geen kik meer. Ik kreeg telkens deze error. Oplossing? Herstarten..
Heb nu sinds deze middag na het nog een paar keer voor te hebben mijn dns server manueel ingesteld op die van Cisco. Tot hiertoe dat probleem niet meer gehad.

 

Probleem 2Internetverbinding valt weg

Ja, echt gewoon niks meer. Dus dan ga ik naar de wifi netwerken om weer verbinding te maken, maar dan staan er plots geen beschikbare netwerken bij. In het begin herstartte ik telkens. Toevallig was er dan ook een update die een herstart nodig had..
Nu is de laptop volledig geupdated.

Nu, altijd herstarten vond ik maar lastig, dus besloot ik vanuit de instellingen dan maar de probleemoplosser te runnen. Deze lost het probleem tijdelijk op door de netwerkadapter opnieuw in te stellen, als ik het goed begrijp.

Zit vandaag al op 4 keer dat ik dit moet doen.. En ik ben pas wakker vanaf 12u 🙈

 

Wat ik reeds probeerde

Probleemoplosser dus. 
Ook met Coolblue gebeld. Ik kan eventueel omruilen maar er is geen 2dekans product meer, dus dan moet ik nog extra opleggen (€ 130 om precies te zijn). Vind ik precies een jammere zaak.

Of ik mag eens langsgaan in hun winkel, dat ze er daar eens naar kijken.

 

Wat kan ik nog proberen? Eens zoeken naar driverupdates voor de netwerkkaart ofzo?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost! Ik heb uiteindelijk in apparaatbeheer de netwerkadapter verwijderd (rechtsklik -> verwijderen). Toen ik de vraag kreeg of ik de drivers mee wilde de-installeren, klikte ik op ja.

 

Daarna opnieuw opgestart. Geen internet eerst. Dan driver opnieuw geïnstalleerd (had die gelukkig reeds gedownload). Daarna weer internet en sindsdien niet meer weggevallen!

 

Slotje mag erop :-) Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.