Ga naar inhoud

Encryptie


ronnie

Aanbevolen berichten

Beste

Twee vragen over bescherming van mappen en van externe harde schijf. Is de software Cryptainer LE Encryptie software van Cypherix Production een goed middel en programma om mappen te beschermen? Is het ook mogelijk met dat programma mappen bewaard op een externe harde schijf te beschermen? Of nog beter. Is het mogelijk een externe harde schijf te beschermen met een wachtwoord of een andere wijze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bestanden en mappen is het uitstekend maar een volledige drive lukt niet.

Je kan wel ook op een externe harde schijf bestanden en mappen beschermen maar niet de ganse schijf in 1 keer.

Kan Cryptainer een volledig harde schijf versleutelen, zonder hierin een virtuele drive aan te maken?

We bieden dit niet aan in het belang van de veiligheid en integriteit van uw data.

Bron: Cypherix.com
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Mag ik even vragen wat bedoelt u met drive maken? Om de externe harde schijf te beschermen is daarvoor een andere procedure nodig of worden de mappen die op de computer beschermd zijn gewoon op die wijze op de externe harde schijf overgenomen, zoals een bestand beschermd met een eenvoudig wachtwoord. Dank voor uw verdere aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beschermde (versleutelde) bestanden of mappen worden door Crytainer op de schijf opgeslagen in een container. In de verkenner wordt deze container getoond als een verwijderbare schijf, dit is een virtuele schijf. Je kan hier bestanden aan toevoegen of uit verwijderen alsof het een echte schijf is terwijl het in feite slechts een bestand is op je harde schijf.

Met Cryptainer kan je niet een ganse schijf beveiligen door bvb de schijfletter aan een container toe te voegen. Het gaat enkel met mappen en bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank voor uw vriendelijke reactie. Intussen al getracht te downloaden op de website maar de wachttijd blijft minutenlang duren zonder resultaat. Ik stel het nu uit tot morgen of overmorgen, misschien nog liefst tijdens het weekend van 1 mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot mijn spijt ben ik geen stap verder. Al herhaalde malen, op verschillende tijdstippen van de dag of nacht, heb ik getracht te downloaden. Telkens blijft onderaan op het scherm de melding wachten op ..... maar na minutenlang gebeurt ier ook niets anders. Ik vraag me af of ik niet beter afzie van die oplossing. Is er een andere mogelijkheid om mappen afzonderlijk of samen te beveiligen, dus geen bestanden die ik wel met een wachtwoord kan beveiligen, ook niet mijn computer waarvoor ik ook een wachtwoord heb, maar niet voor mijn externe harde schijf en ook niet voor mappen, die ik in mijn computer speciaal nog zou willen beveiligen. Alvast bedankt voor uw aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.