Ga naar inhoud

Outlook op Laptop en PC?


Cil

Aanbevolen berichten

Wat ik graag zou willen weten.
Hier op mijn laptop heb ik Outlook (C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16)
Op mijn Pc het ik dat ook, maar hoe kan ik dit nu samenbrengen? Of is dat alleen mogelijk met de Outlook/live van Office 365?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Office 365 pakket met daarbij een Outlook.
Nu wil ik mijn Gmail adressen in een nieuw adresboek zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb wel een nieuwe map gemaakt
image.png.00a235a27f609955078358c64e698105.png
Ik heb in gmail adresboek geexporteerd als een csv bestand op het bureaublad gezet.
In Outlook naar bestand/openen importeren

image.png.810d2db3418721827ab9ff5272a3ddbd.png

Door komma's gescheiden

image.png.e1e6b81a7b4736f4e24c4e9ff3d612ed.png

Dan zie ik mijn net gemaakt map niet terug

image.png.b832a31110aecaae2b5ba71b0bd56321.png

en als ik hem zo laat staan krijg ik deze melding

image.png.f57d68bc535bfd03d702ffc83d97904f.png

Hebben jullie een tip voor me?

 

aangepast door kweezie wabbit
email adres verborgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het exporteren van een adresboek en daarna importeren van dat adresboek in een ander e-mailprogramma kan soms behoorlijk lastig zijn.

Zo'n 10 jaar geleden ging ik over van Windows Live Mail naar Thunderbird en het importeren van het adresboek wilde bij mij eerst ook niet lukken. Bij mij zat de oorzaak toen in het geëxporteerde adresboek. Dat was een .csv bestand, maar in dat bestand bleken puntkomma's te staan in plaats van komma's. En dan lukt het niet.

Ook het in overeenstemming brengen van de verschillende velden was niet direct makkelijk, vond ik toen.

 

Heb jij het adresboek van Gmail geëxporteerd als Outlook CSV of als Google CSV? In jouw geval zou je moeten kiezen voor Outlook CSV:

 

63ed079abd2d9-2023-02-15_16_08_07-Google

 

Daarna ga je niet meteen dat adresboek importeren in Outlook. Open het csv bestand eerst met Excel en controleer dan of het echt een bestand met komma's is. Staan er geen komma's, maar puntkomma's in dat bestand, dan kun je onderstaande video raadplegen waarin wordt uitgelegd hoe je die puntkomma's kunt vervangen door puntkomma's:

 

 

 

Die meneer legt ook uit dat je kunt kiezen voor het exporteren als vCard. Een vCard wordt in Outlook een visitekaartje genoemd. En je kunt die vCard importeren in Outlook.

Bekijk de video eens; misschien heb jij er wat aan.

 

Tenslotte nog een artikel van Microsoft over het importeren van Gmail contacten in Outlook: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/gmail-contactpersonen-importeren-in-outlook-edbacfde-f48c-49da-a6a3-bcbb8f4f4819

Neem dat ook even door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat filmpje is wel super uitleg, ik ga dat even stap voor stap doornemen.
Nu alleen nog uitproberen als ik een "eigen" adresboek wil Nu heb ik nl een lijst in Gmail en een in Outlook, en die zijn niet allemaal in hetzelfde, wel zo handig als ik ze in beiden hetzelfde heb staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hij al uitlegt in het filmpje is dat die excel adressenlijst lastig is, Ik kan wel de puntkomma vervangen voor , maar krijg dan nog steeds die foutmelding., Ook het maken van een nieuw adresboek lukt niet (wel adresboek) maar als ik dat een nieuwe wil invoeren krijg ik de melding dat in dat "in dit adresboek kunt u geen items toevoegen." Ik ben bang dat wat ik  u in Gmail hebt staan ik dat handmatig moet invoeren in Outlook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult in Gmail en Outlook deels dezelfde adressen hebben staan. Als ik je goed heb begrepen, dan mis je nu in Outlook een aantal adressen die wel in Gmail staan. Als dat er hooguit 20 zijn, dan is het geen ramp om die adressen handmatig in te voeren in Outlook. Mooi klusje voor een regenachtige namiddag.

 

Zelf heb ik in Thunderbird, Outlook en in Gmail steeds slechts 1 adresboek. Het adresboek in Thunderbird is het meest volledig. In de adresboeken van Outlook en in Gmail ontbreken bij mij een aantal adressen, maar daar zit ik zelf niet mee, want ik gebruik in 99% van de gevallen toch Thunderbird om te e-mailen.

 

Het exporteren/importeren van adresboeken is niet mijn sterkste kant. Maar omdat jij al een tijd geen reactie had gekregen op jouw vraag heb ik toch een poging tot helpen gedaan. Hopelijk komt er nog een ander forumlid met een goede tip voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.