Ga naar inhoud

Statisch/krakend geluid problematiek (Mix board naar geluidskaart)


Kevinpochet

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, Passer zei:

Denk je nu terug in de richting van de drivers?

Niet echt, aangezien het fenomeen zich voordoet op de 2 kaarten, van een verschillende fabrikant. Tenzij die kaarten een stukje gemeenschappelijke driver hebben.

 

 

 

Ik denk eerder aan een foute configuratie van de DJ-software (sample rate, bitrate,...).

 

Het heeft vroeger wél gewerkt, maar misschien is er een wijziging gebeurd in één of andere instelling (onbewust, of door een update). Van dergelijke software ken ik jammer genoeg niets.

Je kan eens gaan kijken op de website van de softwareleverancier of daar een supportafdeling of evt. een forum bestaat.

 

Het spijt me, maar in deze materie kan ik je niet verder helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daaraan zat ik gisteren ook te denken:

 

Op 17/2/2023 om 00:58, Kevinpochet zei:

1 maand geleden werkte het nog perfect maar is sinds kort verstoord.

 

Misschien herinner jij het je niet meer, misschien wel: wat heb je rond die tijd ofwel op audiogebied ofwel aan je windows-zelf gewijzigd?

Moest je dàt nog weten, kan je de oorzaak misschien op het spoor komen?

(of heb je misschien nog een systeembackup of een herstelpunt van vòòr dat moment die je kan terugplaatsen?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

Daaraan zat ik gisteren ook te denken:

 

 

Misschien herinner jij het je niet meer, misschien wel: wat heb je rond die tijd ofwel op audiogebied ofwel aan je windows-zelf gewijzigd?

Moest je dàt nog weten, kan je de oorzaak misschien op het spoor komen?

(of heb je misschien nog een systeembackup of een herstelpunt van vòòr dat moment die je kan terugplaatsen?)

 

 

Ik denk dat het misschien door een Windows update komt omdat ik van iemand anders te weten ben gekomen dat een maand geleden een Windows update was die nl. Problemen heeft met het geluid.

 

Na zoveel te proberen heb ik uiteindelijk een Clean format gedaan en de latest Windows 10 versie opgezet (legit) + heb de correcte drivers voor beide geluidskaarten geïnstalleerd nl via hun officiële website.

 

Ik ben einde raad. Zelf 1 uithalen werkt ook niet.

 

Heb aan iemand gevraagd of hij iemand kent die wat van Virtual DJ kent. Misschien als je het daar instelt dat het in orde komt. Iedereen denkt aan een driver probleem, wel ik denk dat ook + die ene update.

 

Bedankt om mee te denken!

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Kevinpochet zei:

 

Ik denk dat het misschien door een Windows update komt omdat ik van iemand anders te weten ben gekomen dat een maand geleden een Windows update was die nl. Problemen heeft met het geluid.

 

Na zoveel te proberen heb ik uiteindelijk een Clean format gedaan en de latest Windows 10 versie opgezet (legit) + heb de correcte drivers voor beide geluidskaarten geïnstalleerd nl via hun officiële website.

 

Ik ben einde raad. Zelf 1 uithalen werkt ook niet.

 

Heb aan iemand gevraagd of hij iemand kent die wat van Virtual DJ kent. Misschien als je het daar instelt dat het in orde komt. Iedereen denkt aan een driver probleem, wel ik denk dat ook + die ene update.

 

Bedankt om mee te denken!

Kevin

Ik weet dat je bij hardware kan teruggaan naar vorige drivers (die wel werkten)

Het kan rustig zijn dat die update je nieuwere (maar soms ook oudere !) drivers bezorgde...  -degene die je nu hebt: zijn dat de laatste ?

(zo ja, zou ik proberen met terug te gaan naar de vorige, zijn het niet de laatste: haal dan de laatste binnen?

- en daarom sprak ik van het terugzetten van een systembackup of een herstelpunt van voor dat euvel -  << kan je dat niet proberen?)

 

Hoe dit echter moet bij die hardware van jou.. ??  (Fallstring: jij weet het misschien wel?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Passer zei:

Ik weet dat je bij hardware kan teruggaan naar vorige drivers (die wel werkten)

Het kan rustig zijn dat die update je nieuwere (maar soms ook oudere !) drivers bezorgde...  -degene die je nu hebt: zijn dat de laatste ?

(zo ja, zou ik proberen met terug te gaan naar de vorige, zijn het niet de laatste: haal dan de laatste binnen?

- en daarom sprak ik van het terugzetten van een systembackup of een herstelpunt van voor dat euvel -  << kan je dat niet proberen?)

 

Hoe dit echter moet bij die hardware van jou.. ??  (Fallstring: jij weet het misschien wel?)

 

Ik heb jammer genoeg geen systeembackup omdat ik teveel erop vertrouwde dat degene die alles in der tijd heeft geïnstalleerd, dat tenminste systeemherstel ingeschakeld zou zijn. Dat was namelijk niet het geval. Van de moment dat het terug lukt, wees maar zeker dat ik asap een systeemherstelpunt zal maken + op USB zetten. 

 

Ik kan niet terugkeren naar vorige drivers vanwege mijn Clean install. Wat ik wel eens zal proberen is, zoals je zei, eens kijken of er oudere drivers zijn die misschien beter zijn dan de laatste.

 

Ik heb voor beide echt de laatste updates. Daar ben ik 100% zeker van omdat ik het via hun officiële site heb bekeken.

 

Bedankt

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Kevinpochet zei:

wees maar zeker dat ik asap een systeemherstelpunt zal maken

nog beter: een systeembackup maken  (daar zit àlles in, in een systeempunt niet)

 

1 minuut geleden, Kevinpochet zei:

Ik kan niet terugkeren naar vorige drivers vanwege mijn Clean install

Jawel, als je de vorige drivers bij de fabrikant van je hardware gaat halen - als je die dan instelleert, gaat Windows sputteren en protesteren: ben je wel zéker en zo..

maar dat kan je dan gewoon negeren. (en werkt het niet, dan haal je gewoon terug de laatste binnen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Passer zei:

nog beter: een systeembackup maken  (daar zit àlles in, in een systeempunt niet)

 

Jawel, als je de vorige drivers bij de fabrikant van je hardware gaat halen - als je die dan instelleert, gaat Windows sputteren en protesteren: ben je wel zéker en zo..

maar dat kan je dan gewoon negeren. (en werkt het niet, dan haal je gewoon terug de laatste binnen)

 

 

Ok, super om te weten. Ik zal dan een systeembackup maken.

 

Ok ik snap wat je bedoeld. Ik zal het eens uittesten. Toch raar dat ik dat meemaak met de laatste drivers van beide geluidskaarten he. Tis een mysterie. Ik hou je op de hoogte.

 

Bedankt Passer!

 

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

a. informeer je eerst goed vooraleer een systeemBU te maken (wat er bij komt kijken, buiten het programma)

b. het is ook niet zéker dat het aan die nieuwe drivers ligt hoor - maar 'k weet dat je het soms in die richting wel kan zoeken. Proberen maar zou ik zeggen

 

(en graag met je meegedacht Kevin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.