Ga naar inhoud

exceldoc met formule werkt meestal wel , maar bij sommige ontvangers niet en dan krijgen ze de foutcode #NAAM?


Frank N

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb een eenvoudig exceldocument gemaakt met twee tabbladen. Het ene tabblad heb ik verborgen en bevat een lijst waarin moet gezocht worden. Op het zichtbare 2e tabblad heb ik slechts 1 formule gevoegd (Filter) die dan op zoek gaat in de lijst en een resultaat moet tonen.

Ik mailde het document naar heel wat 'klanten'. Bij de meesten werkt het prima. Maar bij sommigen werkt de formule niet en komt in de cel waar de formule staat #NAAM? te staan.

 

Het kan dus niet aan de formule liggen....

 

Is er een andere reden waarom dit soms niet werkt?

 

Ik dacht eventueel aan instellingen in excel zelf? Maar ben te weinig thuis in excel hiervoor.

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist niet dat de filter formule niet werkte bij oudere versies. Dit zal dus inderdaad de reden zijn.

Maar ik ben er dan nog niet helemaal met het verticaal zoeken want in jouw versie krijg je slechts 1 rij te zien terwijl er soms 4 of 5 rijen moeten getoond worden... (vb 600060)

Nu al bedankt voor het mee denken emielDS !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filter werkt idd maar vanaf 2019.

Verticaal zoeken geeft idd allen het eerste resultaat weer.

Anders moet je aan de de slag met Index vergelijken of Index kleinste, maar ik vrees dat je formule wat ingewikkeld en wat lang gaat worden en makkelijk te vernagelen door de studenten.

In bijlage een voorbeeldje met  een draaitabel.

Dan is er ook nog een gemakkelijke oplossing via vba.

zoek je school - kopie (1).xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zou het in dit geval wat dynamischer maken want Ts maakt tenslotte gebruik van een tabel.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [f5]) Is Nothing Then
Rows("9:" & Rows.Count).ClearContents
    For Each cl In [tabel1]
        If Target.Value = cl.Value Then
         cl.Resize(, 11).Copy [a101].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 11)
        End If
    Next
End If
End Sub

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen om zo mee te helpen denken.

 

De oplossing met de draaitabel is wel ok maar lijkt me wat onoverzichtelijk om aan de scholen te laten zien.

De oplossingen met de macro's zijn dan weer minder goed omdat veel scholen de melding krijgen dat de macro's niet ingeschakeld zijn en veel scholen (leerkrachten) weten dan niet hoe ze dit moeten inschakelen, gevolg: weer veel telefoons naar ons...

 

Het zou dus een eenvoudig kant en klare manier moeten zijn die voor iedereen zeker meteen werkt (dus ook voor de oude excelversies...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.