Ga naar inhoud

one drive balkje ??


RONALDUS

Aanbevolen berichten

Het is een soort chantage balkje, als jij niet doet wat ik wil, kan ik geen foto,s verwijderen uit de snelle toegang,

 

en ook hele foto verzamelingen, moet ik apart op klikken om ze te openen,als ik geen gebruik maak van?

 

Ook mijn documentjes aan de linkerzijde,  downloads enzo staan er nu allemaal 3x in  ook niet te volgen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de afbeelding die jij laat zien, staan een aantal mappen en bestanden die zijn opgeslagen in OneDrive.

OneDrive is de cloudopslag van Microsoft. Om die bestanden te kunnen bekijken, moet je verbinding hebben met de cloud van Microsoft. Met andere woorden: de app OneDrive moet gestart zijn.

Hier een topic van iemand met hetzelfde probleem: https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/onedrive/3824a20c-af7b-4ffc-9c83-8446699383cc

Lees daar het antwoord van HansV

 

Ik heb er zelf voor gekozen om mijn persoonlijke bestanden alleen op te slaan op de harde schijf die in mijn pc zit. Dan kan ik er altijd bij, ook als ik geen verbinding met internet heb.

Als test heb ik wel een beperkt aantal bestanden opgeslagen in OneDrive. De toepassing OneDrive start bij mij niet automatisch, wanneer ik de pc aanzet. Dat automatisch opstarten van OneDrive heb ik zelf uitgeschakeld.

Hieronder beschrijf ik wat er gebeurt wanneer ik een bestand, dat opgeslagen is in OneDrive, probeer te openen:

 

Als ik dubbelklik op een bestand dat in OneDrive - Personal staat, dan gebeurt er helemaal niets. Ik zie wel dat er een grijs kruis bij het pictogram staat:

 

652fdb0726ffd-2023-10-18_15_16_51-Bona_s

 

In plaats van zo'n grijs kruis kan er ook een wolkje voor het bestand staan. In beide gevallen betekent dat dat dit bestand alleen in de cloud van Microsoft staat en niet op de harde schijf van je pc.

 

Wanneer ik rechtsklik op zo'n bestand en dan voor Eigenschappen kies, zie ik het volgende:

 

652fdb7c4d08e-2023-10-18_14_02_47-Bona_s

 

In de afbeelding zie je achter Grootte dat dit bestand 96,5 KB groot is. Maar op mijn harde schijf  (= Grootte op schijf) is het bestand 0 bytes groot. Dat betekent dat dit bestand niet op de harde schijf van mijn pc staat, maar enkel en alleen in de cloud van Microsoft. Als ik dat bestand wil bekijken, zal ik de toepassing OneDrive moeten starten.

 

Ik zie dat overigens niet als chantage. Als een bestand enkel in OneDrive staat (in de cloud van Microsoft dus), dan lijkt het me logisch dat ik verbinding moet maken met OneDrive om dat bestand te kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.