Ga naar inhoud

Outlook rule werkt niet op alle mails


Celtic

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgende probleem in Outlook:

 

Een hele reeks van Rules zijn aangemaakt, en daarin heb ik de volgorde in het oog gehouden.

De regels werken eigenlijk op een reeks servernamen.

 

Maar, eerst is er een Rule die zoekt op een mail met bepaalde titel, ongeacht de servernaam (die ook in de titel staat).

Die regel bestaat logischerwijze omdat ik al die mails met die titel, ongeacht voor welke server die bedoeld is, samen te krijgen in 1 folder.

In die folder komen er effectief mails, OK.

 

Daarna komen er Rules, 1 voor elk van de servers specifiek. Hier komen de mails in specifiek voor die servers, OK.

Maar, in sommige folders komen er ook mails met een titel die normaal gefilterd moet worden door de eerste, algemene regel.

 

Het probleem is dus dat de eerste regel blijkbaar sommige mails NIET naar zijn folder doorschuift. Die mails zouden niet door de volgende Rules mogen bewerkt worden, maar dat gebeurt toch.

 

Het is sowieso moeilijk te beschrijven, maar ik denk dat bovenstaande juist dat zou moeten doen.

In die eerste Rule staan er 3 descriptions:

-mails komen van specifeke zender (die idem is voor al die rules)

-met een specifieke tekst in de titel

-worden verhuisd naar een exclusieve folder (die enkel door 1 rule gebruikt wordt) - Alle Rules werken eigenlijk allemaal op 1 Folder

 

Vraag is dus, waarom laat die eerste Rule, toch mails door hij voldoen aan zijn voorwaarden ?

 

aangepast door Celtic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het uitvoeren van regels - waarbij zowel regels voor servers als voor individuele berichten zijn ingesteld - wordt telkens eerst de controle op de regels voor servers uitgevoerd en daarna pas de controle op de regels voor de individuele berichten. Dat zou de oorzaak kunnen zijn dat sommige berichten eerst verhuizen naar de servermappen en niet naar de individuele mappen. Zou deze theorie kunnen kloppen op de toestand die zich bij u voordoet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet ik eens over nadenken,

Maar wanneer ik server vermeld, is dat eigenlijk enkel de bedoeling dat de naam van de server in de title voorkomt.

De mails komen van eenzelfde (monitor) machine (server), maar die geeft berichten over verschillende servers.

Mogelijk is het zo beter uitgelegd .. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.