Ga naar inhoud

HD herkenningsprobleem


techniekerke

Aanbevolen berichten

Oké, je gebruikt dus de Icy Box in docking station uitvoering (IB-120CL-U3), dan zouden de aansluitingen correct moeten zijn (voedingen + data).

Ik begreep het niet goed gezien je schreef : "heb nu geprobeerd via de icy box, en een SATA-connector die ik nog had liggen maar geen resultaat.", dat docking station behoeft toch geen extra SATA connector omdat die ingebouwd zit in die Icy Box?

 

Je schreef ook : "Aangesloten op mijn laptop, en daar verschijnt hij wel in apparaatbeheer, komt daar in te staan maar niet verder te benaderen." Dus met SATA en PWR connector?

 

Probeer eens RStudio (de proefversie) te installeren Data Recovery Demo and File Recovery trial software download (r-studio.com)

Dit product beschikt over een zeer goede (software) interface die dikwijls leesmoeilijkheden op een externe drive kan oplossen, zie een screenshot hierna. Ik gebruik het zelf....

Vind je daar de bedoelde schijf correct terug? (grootte, bestandssysteem, geen rode waarschuwingstekens)

Knipsel.thumb.PNG.eb249f487eba75daf5e87bcd336d3a23.PNG

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/11/2023 om 11:58, p38cyq zei:

Ik begreep het niet goed gezien je schreef : "heb nu geprobeerd via de icy box, en een SATA-connector die ik nog had liggen maar geen resultaat.", dat docking station behoeft toch geen extra SATA connector omdat die ingebouwd zit in die Icy Box?

 

Je schreef ook : "Aangesloten op mijn laptop, en daar verschijnt hij wel in apparaatbeheer, komt daar in te staan maar niet verder te benaderen." Dus met SATA en PWR connector?

 

Ik wil je graag verder helpen, maar wil eerst mijn bovenstaande vragen beantwoorden? Ik heb de indruk dat je in beide gevallen een SATA to USB connector gebruikte, maar dat kan niet werken omdat een USB aansluiting geen +12V bevat, en jouw drive die wel nodig heeft. Graag verduidelijking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, p38cyq zei:

Ik wil je graag verder helpen, maar wil eerst mijn bovenstaande vragen beantwoorden? Ik heb de indruk dat je in beide gevallen een SATA to USB connector gebruikte, maar dat kan niet werken omdat een USB aansluiting geen +12V bevat, en jouw drive die wel nodig heeft. Graag verduidelijking?

Ik gebruikte de icy box, zoals jij vermelde dat deze goed was om de schijf te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou je alleen duidelijk maken dat een SATA naar USB adapter vanuit een laptop niet de nodige spanningen kan geven voor je Verbatim 3.5" drive. Je hebt dit inderdaad omzeild door die Icy Box te gebruiken, dit is een echt docking station die de correcte aansluitingen ingebouwd heeft.

 

Volgens de gebruiksaanwijzing kan je die box via een USB kabel aansluiten aan een pc of laptop en van daaruit, via verkenner, de geplaatste schijf benaderen. Ik neem aan dat je dat nu zo gedaan hebt en niet met adapters.

 

Je schrijft nu dat de schijf niet herkend wordt, maar voorheen wel (alhoewel niet correct, verkeerde capaciteit, maar wel de correcte naam van de schijf, en onder eigenschappen : "deze schijf werkt correct". Mogelijks is die schijf ondertussen helemaal "gestorven", laat ons hopen van niet.

Dus voor alle duidelijkheid : Is ze niet meer vindbaar onder "schijfbeheer" -> schijf moet geïnitialiseerd worden?

 

En ter info

De interne voeding van de Verbatim kan inderdaad vervangen worden, mits je dat onderdeel vindt en een beetje handig bent. Vermoedelijk niet nodig omdat je die schijf in een docking station plaatst: dit station heeft zijn eigen voeding.

   

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is ze vermoedelijk ondertussen overleden.

Zelf probeer ik alsnog (indien de data erop zeer belangrijk is) de pcb (printed circuit board onderaan de schijf) te swappen met een ander, identiek exemplaar.

En nee, ik denk niet dat een pc winkel de data alsnog zou kunnen recupereren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.