Ga naar inhoud

HD herkenningsprobleem


techniekerke

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren geen toegang meer tot een externe HD.

De inhoud wil ik echter niet kwijt dus hoop dat er iemand mij kan helpen.

Wat heb ik zelf reeds geprobeerd?

Aangesloten op mijn laptop, en daar verschijnt hij wel in apparaatbeheer, komt daar in te staan maar niet verder te benaderen.

Zowel op pc als laptop geprobeerd te benaderen om bestanden te kunnen recupereren met Stella Recover, en soms komt hij daar ook op te staan, echter niet te benaderen, en geeft 3.86GB op en is een disc van 3TB..

Als ik de HD verbind met zowel de pc als de laptop krijg ik,wel dat geluidje te horen dat hij verbonden is.

 

Wat kan ik nog meer proberen om deze terug werkende te krijgen, of toch op zijn minst de bestanden te kunnen recupereren?

 

 

afbeelding 2 - apparaatbeheer.png

afbeelding schijf 1 - schijfbeheer.png

pc problem - 1.jpg

pc problem - 2.jpg

pc problem - 3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet het eenvoudigst en snelst? (als je elders plaats genoeg hebt om je bestanden te stallen): heel de schijf ergens veilig stellen (de data dus),

schijf formateren en bestanden terugplaatsen... ?

(het zal wellicht gewoon een probleem van rechten zijn en het is -zoals ik het voorlopig zie- op die manier ook op te lossen,

maar met copy, format (NTFS- en paste vind ik dat het het snelst gaat)

Maar laat eerst p38cyq zijn zeg maar doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze harde schijf is al wel enkele jaren oud en heeft zijn eigen externe voeding, dus niet alleen via USB.

Volgens de website van Verbatim : "requires AC adapter".

Mogelijks zijn er problemen met de voeding, die ingebouwd is in het omhulsel van die drive.

Zie je de kans om die HDD uit te bouwen en rechtstreeks aan je pc te hangen? Je pc beschikt mogelijks over een extra SATA aansluiting, met inbegrip van +12V, +5V, en Ground.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.