Ga naar inhoud

Intel Control Center


ada9836

Aanbevolen berichten

Ada9836

 

gezien het stil blijft rond je vraag, ga ik even een poging riskeren.

 

Laten we hier mee beginnen:

1  ik veronderstel dat je een legale windows 10 hebt  (ja?)

2  Kan je systeem geen windows 11 aan?

     a. zo neen: sla dit punt 2 dan maar over

     b. zo ja: heb je een bepaalde reden om niet naar de 11 te gaan?

3  Heeft je windows 10 de laatste updates binnen

4  plaats eens een screenshotje (*) van:

   klik op je startknop - tijp in:  winver  en van het venstertje dat je te zien krijgt maak je een screenshotje en je plaatst het in je antwoord.

5   Is dit probleem plots opgetreden ?  Indien ja: wat deed je even ervoor met je systeem?

    (ik denk in de richting van : software installeren of verwijderen , je register cleanen,... ? ? )

 

(*) ben je hiermee niet bekend, vertel het dan even, dan licht ik het toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, probeer dit even:

 

(controleer vooraf of je een recent herstelpunt hebt, zo niet, maak er een aan - nog beter en veiliger: een recente systeembackup)

 

Download Microsoft .NET Framework repair tool  en laat het uitvoeren.

 

Klik daarom op die pagina op afbeelding.png.c23f93a584e93516d2511d0dc3656f49.png

Ben je het nu kwijt?

 

 

Ik zou trouwens ook eens deze pagina eens lezen: https://malwaretips.com/blogs/intel-control-center/

en bekijken of je dat Intel-programma wel echt nodig hebt / gaat gebruiken - en het eventueel uninstallen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de Windows start knop kom ik bij de app "Intel Control Center", hier rechtsklik op en dan selecteer "verwijderen".
Dan word ik gestuurd naar "Configuratiescherm>programma's>programma's en onderdelen" in de lijst zie ik geen app met de naam "Intel Control Center".
Hoe kan ik dan dit programma verwijderen?
Alvast bedankt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm..

 

probeer dit eens: klik op Start, typ Intel (control center) - wordt het dan wel vermeld? Zo ja met welke opties? 

Krijg je bv deze opties, dan kan je voor verwijderen kiezen:afbeelding.png.44076f2f09f48b775072814b8b69e753.png

Indien het ook daar niet bij staat, begin ik te denken aan een niet goed/volledig geïnstalleerd programma

en dan heb je twee opties die ik zou gaan proberen:

1 het opnieuw gaan installeren en daarna terug proberen te uninstallen

2 gebruik maken van bv Ccleaner om je register te ontdoen van onvolledige vermeldingen van Intel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCleaner heb ik reeds uitgevoerd.
Bij het nemen van de optie "verwijderen" krijg ik het scherm "Configuratiescherm>Programma's>Programma's onderdelen" maar de app "Intel Control Center" staat er niet in.
Is het aangeraden om direct  de map  "c: program files (x68) > intel > Intel Control Center" de deleten?
Bij intel is de app "Intel Control Center" niet  te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ada9836 zei:

Is het aangeraden om direct  de map  "c: program files (x68) > intel > Intel Control Center" de deleten?

Zo iets deed ik zelf ook al wel eens: gewoon de map de prullenbak in - dan blijven natuurlijk al de registervermeldigen nog

in het register staan, en dan gooi je er best een registercleaner over en het meeste zal dan wel weg zijn.

De weinige dingen die nog achterblijven bezorgen je normaal geen schade meer.

Dus: het kan.

 

Wil je (de kans terug hebben om) het helemaal verwijderen: dan neem je optie 1 uit mijn vorig bericht.  (herinstallatie en direct uninstallen)

meestal lukt dat ook wel - en dan ben je (praktisch) al je registervermeldigen kwijt ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.