Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hai! Virus op laptop..Norman werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Hai! ik heb weer eens een virus op mn comp, na een aantal maanden zonder te zijn geweest..:) Ik denk dat ik het heb binnengekregen heb tijdens het proberen te kijken van series online (vlgs mij via links van tvsitcoms.com, maarr, weet het niet zeker)

Hij heeft norman direct uitgeschakeld, die geeft een of andere foutmelding, en malwarebytes had ik er nog wel opstaan, dus die laten scannen,. die vond er eerst 37, maar tijdens het verwijderen liep ie vast. Computer via uitknop uiteindelijk opnieuw op moeten starten, weer laten scannen, en nu vond ie er 40. Die toen gedelete. Lukte niet, maar zou ie tijdens opnieuw opstarten doen vlgs hem. Dus, weer opnieuw opgestart(via normale manier) en toen gedelete. deed ie binnen 2 seconden.Wa al erg vaag. Ik heb een hj logje gemaakt, maar ik heb het gevoel dat ie niet alles heeft gedaan,of er opgezet heeft, of, nouja. Jullie weten er vast veel meer van :) (Kape, mijn redder, waar ben je??? ;) Ehm, nu doet norman het dus niet meer, en schakelt ie zichzelf opeens uit en krijg ik gedurende 1 seconde een blauw scherm met text er op te zien, maar gaat te snel om daadwerkelijk te lezen

Ow, ik kreeg gisteren nog wel een melding van Norman dat iets had geprobeerd mijn ipadres naar iets anders om te leiden of iets dergelijk, maar direct op wiegeren gedrukt natuurlijk, maar vlgs mij heeft niets geholpen. Krijg nu ook weer bij opstarten de pcrecovery melding te zien dat ik moet gaan betalen voor iets dergelijks, klik ik altijd op later herinneren anders krijg ik m niet weg :(

Ik hoop dat julie me kunnen helpen!, en fijne zondag alvast nog!

Groetjes vanuit Amsterdam :)

edit : heb 2x logje van malaware erbijgedaan : hij zegt nu wel dat ie schoon is, maar dat is dus echt niet zo! anders zou ie niet elke keer uitzichzelfuitschakelen en zou norman het nog doen..toch? ben nu op dit moment weer een volledige scan van malaware aan het doen, maar dat duurt nog wel even een uurtje :) thanxs!!

post-6095-1417703818,9954_thumb.jpg

hijackthis03 mei.txt

mbam-log-2009-05-02 (22-54-08).txt

mbam-log-2009-05-03 (13-49-54).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [bVRPLiveUpdate] C:\Program Files\Avanquest update\Engine\Setup.exe -s /PATCH,/SRCUPDATEC:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\SONYER~1\SONYER~1\LIVEUP~1\LISTOF ~1.DAT

O15 - Trusted Zone: *.antimalwareguard.com

O15 - Trusted Zone: *.gomyhit.com

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

LET OP : bij het downloaden naar het bureaublad moet je wel de naam Combofix wijzigen in bvb. Combo-Fix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wederom ben je mn held :)

nou, hierbij t logje. Moet ik wel bij zeggen, dat op het moment dat ie voor t eerst begon (combofix) hij al na een paar seconden zichzelf opnieuw opstarte, zonder iets gescand te hebben. Nadat ie dat had gedaan, kreeg ik al die andere meldingen waar ik een prinstscreentje van gemaakt heb, en toen begon ie met scannen.

Hoop dat alles nu weg is, maar vrees t ergste..:( iig alvast heel erg bedankt voor je time en je hulp Kape! grtjes, sietske

edit : heb daarna een malaware can gedaan,e die ook bijgevoegd.Hebnog niet op verwijderen gedrukt, alleen op save logfile

combofix 18hrs30.txt

post-6095-1417703819,6694_thumb.jpg

mbam-log-2009-05-03 (18-49-46).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder volgende vetgedrukte bestanden met Windows Verkenner :

c:\windows\system32\jowudosu.exe

c:\windows\system32\drivers\lvuvc.hs

Laat dan Malwarebytes terug scannen en verwijder nu wel de aangeduide items. Hang het logje van MBAM bij je volgende bericht, samen met een nieuw log van Combofix. En laat dan meteen ook even weten of je nog problemen hebt met een niet werkende Norman (of andere) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

so, ik heb windows xp..en waar zit dan mn windows verkenner? als ik nl bij uitvoeren druk , dan krijg ik weer die meldig die zegt dat norman wordt omgeleid naar een ander ipadres ofzoiets. en als ik bij zoeken klikken dan zegt ie niets gevonden, bij beide niet..dus, lol, hoe kan ik ze nu opzoeken en verwijderen? alvast bedankt Kape!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanxs Kape!

duurde even, maar computer bleef een aantal keer vasthangen.

ik voeg beide logjes toe. Bij malaware heb ik alleen de vlugge scan gedaan. Bij het opstarten na de combolog kreeg ik wel weer de melding dat een of andere toepassing eea via ipadres probeerde om te leiden. Ook gaf ie een of andere geheugentoepassingfout aan, maar gaf me daarna wel gewoon het combologje. Het scannen via Norman lukt gewoon weer, die is nu dan ook druk bezig, ik zal ook de malaware lange ertegen aan gooien.

Ik hoop dat alles het nu weer doet! (ow behalve dan dat windows beveiligingsmeldigingen aangeeft dat virusbeveiliging uitstaat, maarja die heb ik toch al via norman aanstaan? normaal geeft ie dit overigens niet aan. (zie bijgevoegde screenprint)

thanxs again so much Kape!

groetjes, sietske

mbam-log-2009-05-03 (20-19-31).txt

combolog20hrs51.txt

post-6095-1417703819,7369_thumb.jpg

hijackthis21hrs04.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ... logjes wel nagekeken, maar vergeten te antwoorden :s

Dit bestandje komt terug voor in één van je logs en zou moeten verwijderd zijn tijdens een vorige beurt :

c:\windows\system32\jowudosu.exe

Had je dat al gedaan of was dit je even ontsnapt ? Hoe dan ook, verwijder dit nog even met Windows Verkenneren maak daarna aub een nieuw logje met Combofix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.