Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hai! Virus op laptop..Norman werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Vreemd ... heb je de optie om "verborgen bestanden" niet te tonen misschien aanstaan ? Is maar een gokje, want lijkt me vreemd dat dit zo'n bestand zou zijn. Maar met malware weet je nooit. Wil je dit eens nakijken ?

En anders proberen we het zo eens :

Open een kladblokbestand.

Kopieer en plak daarin de onderstaande vetgedrukte tekst.

File::

c:\windows\system32\jowudosu.exe

Sla dit bestand op je bureaublad op als CFScript.txt.

Sleep CFScript.txt in ComboFix.exe

Dit zal ComboFix doen herstarten. Start opnieuw op als dat gevraagd wordt.

Post na herstart de inhoud van de Combofix.txt in je volgende bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eej Kape, sorry, duurde even, maar was even niet thuis.vandaar:)

Ik heb idd verborgen bestanden wel staan als wel tonen, dus daar kon het niet aanliggen. Nuja, gedaan zoals je zei, kladblokje van gemaakt en naar combofix gestuurd(vroeg om een update overigens, leek me wel veilig, dus op ja geklikt) Na het opnieuw opstarten kreeg ik wel weer de melding van norman dat een ip adres naar een andeer host bestand of iets dergelijks werd omgeleid, maar kwam maar gedurende 1 seconde naar voren.

Ow, en heb wel de hele dag allemaal rare "klikjes" gehoord, alsof een map heel snel geopend werd, je weet wel, zo een raar ehm..sja geluid. Haha, kan het niet nader omschrijven ben ik bang.

Logje heb ik bijgevoegd! nogmaals bedankt voor je tijd Kape!

combolog21hrs51.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles helemaal bon nu Kape! alle scant en ze vinden niets, geen rare klikjes meer te horen, en alles runt als een tierelier! nouja, als ik dan toch nog even zeuren mag, da valt alleen internet vaak gedurende een paar seconden uit, en zegt ie idd dat (zie 2 (?)screenprint gelden) dat norman security suite niet ingeschakeld is via windows beveiligingscenter, maar via norman security suite is alle gewoon ingeschakeld.

Dus, sja, eigenlijk kan ik je alleen maar weer op mn knietjes bedanken! Thanxs again Kape, je hebt me weer super geholpen! fijne avond nog!

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ... je bent nog niet helemaal van me af :D

Nog even de rommel die we gemaakt hebben netjes opruimen :

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

That's it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ... je bent nog niet helemaal van me af :D

That's it !

haha, gelukkig maar :)

Maar 't is een done deal Kape! er is niets meer dat bromt of klikt of rare ballonnetjes met teksten geeft, en ccleaner heeft alles opgeschoond en verwijderd en hersteld :) ow, en ik weet ook waarom windows beveiligingscentrum me die waarschuwing gaf vlga mij..omdat on acces bestanden nog steeds uitgevinkt stond bij norman, wgs het maken van die combologjes. (see! ik begin al een beetje intelligenter te worden :) :top:Ow, that reminds me, snel weer even die herstelsysteemdingen aanvinken zo :)

Kape, redder, held van me, :flowers:thanxs once again, en fijne avond nog in Kapellen!:ciao:

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.