Ga naar inhoud

Logboeken - uitschakelen van projecteren op ander beeldscherm (via MS Display Adapter)


p38cyq

Aanbevolen berichten

 

Ik weet het ook niet, ik werp maar wat balletjes op in de hoop dat er er ergens iets getrigerd word.

Wordt de laptop wel eens uitgezet en herstart?

 

Je merkt dus quasi onmiddellijk als de projectie uitvalt.

Kijk dan eens in de windows logboeken toepassingen naar de meldingen van enkele minuten voor het uitvallen tot de recentste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Ik weet het ook niet, ik werp maar wat balletjes op in de hoop dat er er ergens iets getriggerd word.

Wordt de laptop wel eens uitgezet en herstart?

Bedankt voor je hulp @kweezie wabbit. De laptop wordt geregeld uitgezet en herstart, maar enkel bij updates. Het projecteren wordt dan manueel opgestart tot dat een herstart nodig is.

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Je merkt dus quasi onmiddellijk als de projectie uitvalt.

Nee, dit wordt pas opgemerkt als de monitor aangeschakeld wordt; die monitor staat niet continu aan.

Mijn taak is uitvinden wanneer die service opzettelijk gestopt werd.

De Windows logboeken zouden uitsluitsel moeten geven, maar helaas.... bedoelde logboeken blijken niet te bestaan? Alleszins niet in W11.

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Hoe ver staan de monitor en de laptop uit elkaar en hoe zijn ze met elkaar verbonden?

Monitor en laptop staan ong. 4 meter van elkaar, verbinding via het standaard protocol van de MSDA dongle (2.4 GHz intern netwerk).  Werkt perfect. Dat is evenwel het probleem niet.

 

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Als de monitor niet permanent aanstaat en de laptop is niet permanent in gebruik, wat is dan het nut van toch permanent casten naar de monitor?

Omdat de gebruiksuren van beiden niet geheel overeenkomen. De monitor wordt grotendeels 's avonds gebruikt en moet dan altijd kunnen projecteren wat de laptop laat zien. Daarom wordt deze laptop constant aangelaten (ook benodigd voor VNC bereikbaarheid, software voor een badge toegangssysteem)  én dat hij altijd projecteert, zelfs al is het projector-scherm niet in dienst. De MSDA adapter blijft evenwel altijd onder spanning.

 

Zoals in de openingsmail vermeld blijkt het dat het projecteren soms uitgeschakeld wordt, en vandaar mijn vraag of de Windows logboeken uitsluitsel kunnen geven wanneer de functie uitgeschakeld werd.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik probeer maar een idee te krijgen van het hoe en waarom van het gebruik van de toestellen en  de opstelling.

 

14 uren geleden, p38cyq zei:

De MSDA adapter blijft evenwel altijd onder spanning.

Ben je daar 100% zeker van?

Kan het zijn dat de monitor zelf in standby gaat en het stroomverbruik gaat beperken waardoor dus de MSDA dongle zonder voeding komt te zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Wel raar dat er in geen enkel logboek iets is terg te vinden en dat het logboek van de app zelf niet bestaat.

 

Als je na een onderbreking de casting weer opstart, kan je dat terugvinden in de windows logboeken?

Indien ja, heb je dan misschien een hint waar of waarnaar je moet zoeken om de onderbreking op te sporen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.