Ga naar inhoud

Upgrade PC


Aanbevolen berichten

Hallo,

Momenteel heb ik een PC van medion, een MD 8800. Op zich geen slecht computertje ware het niet dat hij nu wel een beetje oud begint te worden.

Ikzelf hou wel eens van een spelletje in de aard van CoD en Total War.

Het probleem stelt zich dat ik de recente (en dus leuke) spellen niet meer kan spelen.

Ondertussen heb ik wel reeds geïnvesteerd in deze pc, er steekt een nieuwe Geforce 9600GT (512MB) in, 4Gb Ram geheugen (hoewel hij er maar 3 leest...)

De processor, single core 3.00Ghz is op heden verouderd en het zal er niet op verbeteren.

Wat is nu het beste dat ik kan doen want mijn budget is niet supergroot (+/- 400Euro)

Volstaat het om een nieuw moederbord en processor aan te schaffen of is dit niet voldoende.

Ik gebruik het dus voornamelijk voor spelletjes maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn...

Welke merken zou ik dan nemen?

(heb de gegevens opgezocht. Zo is de pc standaard).

Processor: Intel Pentium D 830 (3.0 GHz, 2 x 1MB L2 Cache, 800 MHz FSB, Dual Core Technologie)

Windows XP Home Edition (OEM)

Geheugen: 1.024 MB DDR2-SRAM (533 MHz, 64 Bit, Dual-Channel, 1 Bank vrij)

Videokaart: Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)

Harde schijf: Seagate 250GB (8MB Cache, S-ATA, 7.200 RPM)

Sony 16x Dual Layer Multi-Standard DVD-/CD-brander met Lightscribe-Technologie

Sony 16x DVD-ROM

DVB-S Tuner, DVB-T Tuner en Analoge Tuner

Medion WLAN 54 MBit/s. IEEE 802.11 g

LAN 10/100 Netwerkcontroller

Geïntegreerde 8 in1 Kaartlezer

Aansluitingen:

6 x USB 2.0 (4 achteraan, 2 vooraan)

2 x FireWire IEEE 1394 (1 achteraan, 1 vooraan)

Meerdere geluidsaansluitingen

1 x COM (serieel)

1 x LPT (parallel)

1 x LAN en 1 x Modem

1 x TV-out (S-Video, Composite, Scart-RGB Component)

Afstandsbediening, draadloos klavier en draadloze optische muis, koptelefoon met microfoon

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je huidige moederbord kan je bijna geen beter presterende processors vinden dan degene die je nu hebt.

Bezoek eens bij de Best Buy Guide hier op het forum (aan- en verkoopadvies) en kijk naar de prijzen van het moederbord en de processor. Zeker kijken bij de Home bak en de Game bak. Bij deze 2 ligt de prijs van de moederbord-processor combinatie mog wel binnen je budget. De rest van je hardware kan je in principe behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal het eens bekijken en een keuze maken.

Dien ik een keuze te maken uit AMD of Intel of maakt het eigenlijk niet uit welk moederbord en processor ik kies. De andere hardware past hier op?

Vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

als ik jou was zou ik voor een leuk amd setje gaan (ookal heb je een nvidia kaart, draait zeker wel hoor!)

amd heeft momenteel erg mooie goedkope upgrade setjes wat betreft moederbord+processor!

kijk zeker eens in de best buy guide en de amd setjes, passen goed in het budget en zijn future proof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou geen upgrade aanraden in een Medion kastje.

Uit ervaring weet ik dat deze kasten de warmte heel moeilijk buiten krijgen,

met eind resultaat dat de hardware veel sneller beschadigd wordt.

Voor een meerprijsje van 50-60 EUR heb je al een nieuwe kast, met een veel beter lucht toevoer en meer plek voor luchtverplaatsing.

mvg

m4TTi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.