Ga naar inhoud

agenda alarm


Aanbevolen berichten

Ik heb de iphone eigenlijk alleen omdat het agenda alarm zo hard in te stellen is. Dat kon niet bij de Samsung. Ik heb daarvoor zelfs contact gehad met Samsung. Zelfs in mijn tas hoor ik het harde alarm. We hebben het nodig omdat op bepaalde tijden medicijnen ingenomen moeten worden en ook andere zaken die elke twee weken of vier weken moeten gebeuren. We hebben altijd met refurbished telefoons gewerkt en de laatste iphone se 2016 heeft het 7 jaar volgehouden en omdat alles goed ging, hebben we toen een nieuwe iphone 13 mini gekocht. We dachten dat die verder ons hele leven wel mee zou gaan. Ik ben 85 en mijn man is 87. Alles werkte tot een week geleden plotseling het agenda alarm niet meer werkte. Ik heb toen gekeken bij horen en voelen maar het geluid voor het agenda alarm is er gewoon niet meer. Ik moest vroeger daarvoor bij de geluiden naar klassiek en daarna vond ik het alarm. Maar het is gewoon weg. Kan ik dat bijvoorbeeld nog weer downloaden? Of moet ik zelf weer aan de slag en een nieuw hard geluid opnemen. Het is de zoveelste 'vernieuwing' waar ik niets aan heb. Ik wilde daarom ook een reservekopie van mijn laptop terugzetten op de iphone. Maar mijn telefoon wordt nu niet meer herkend. Toen ik de resevekopie maakte, werkte het allemaal. Maar dat is nu ook niet meer mogelijk. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eerst of je iPhone 13 geheel is bijgewerkt:

Open de app Instellingen op je iPhone

Tik op Algemeen > Info

Achter iOS-versie moet staan: 17.3.1

 

Heb jij nu nog een oudere versie, werk hem dan eerst bij naar versie 17.3.1.

Dat doe je via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

Als dat gebeurd is, dan kun je verder lezen. Ik heb zelf een iPhone Xr. Die zal circa 3 jaar ouder zijn dan jouw iPhone, maar als je dezelfde versie van iOS gebruikt (en versie 17.3.1 is voor jouw iPhone 13 ook de nieuwste versie), dan zouden de instellingen voor het geluid van het alarm hetzelfde moeten zijn als bij mij:

 

Open de app Instellingen

Tik op Horen en voelen

In het volgende scherm tik je op Agendamelding

Je ziet dan een lijst met geluiden. Standaard staat het geluid voor agendameldingen ingesteld op Akkoord.

Helemaal onderaan in die lijst staat Klassiek. Tik op Klassiek.

Je krijgt dan een lijst met 38 klassieke geluiden.

Probeer ieder klassiek geluid door erop te tikken en kies dan het geluid uit dat voor jou het best te horen is.

 

Ik had het geluid voor agendamelding staan op Akkoord, omdat ik het zelf nog nooit had gewijzigd.

Ik heb het nu ingesteld op Klassiek > Waarschuwing. Dat geluid is voor mij goed te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gecontroleerd. Ik heb inderdaad de laatste update. Maar vroeger kon ik via klassiek uit een volgende lijst alarm kiezen. Dat is een keihard geluid. Maar dat is weg. Ik zal nog eens bij mijn oude iphone kijken hoe dat vroeger ging. Dan stuur ik wel een plaatje mee. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn oude iphone weer opgeladen en ik laat op de volgende screenshots zien hoe het op de oude iphone gaat.

Op het eerste scherm staat gewoon 'geluiden'. Als ik dan het agenda alarm kies, zie ik in het midden mijn eigen beltonen en daarboven de onderkant van de hele rij beltonen met als onderste 'klassiek' en onder mijn eigen beltonen zie ik een rij beltonen en als ik de onderste rij neem, dan zie ik onderaan ook klassiek staan en als ik dat kies, kom ik bij agenda alarm. Als ik 'klassiek' op de bovenste rij kies, krijg ik dezelfde meldingen als op mijn iphone 13 mini. Er is dus een hele rij beltonen weg. Gerda

 

image_1_17.jpg

image_2_33.jpg

image_3_53.jpg

image_4_37.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het. Op je oude iPhone staan onder Agendamelding > Klassiek totaal andere geluiden dan op jouw nieuwe iPhone. Niet iedere verandering is een verbetering. Dat ben ik met je eens.

 

3 uren geleden, vxvk zei:

Als ik dan [op de oude iPhone] het agenda alarm kies, zie ik in het midden mijn eigen beltonen

 

Je eigen beltonen? Zijn dat beltonen die je zelf hebt gemaakt of zijn dat beltonen die je op de oude iPhone hebt aangeschaft?

 

Ga op de nieuwe iPhone 13 naar Agendamelding

Ik zie daar dan het volgende (en jij ook, neem ik aan):

 

65df655d4e1ff-Tone_Store.PNG

 

Als je tikt op Tone Store, kom je in de iTunes Store, waar je beltonen kunt aanschaffen. Natuurlijk kun je die voor het kopen eerst afspelen, zodat je kunt beoordelen of ze voldoende hard klinken.

Als je al eerder beltonen hebt gekocht in de iTunes Store (namelijk jaren geleden voor je oude iPhone), dan klik je natuurlijk op de link 'Download alle aangeschafte tonen".

Daarbij ga ik er wel van uit dat je op de oude en de nieuwe iPhone hetzelfde Apple ID gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beltonen zijn van mezelf. Twee zijn stukjes uit Ierse liedjes, een is een stukje uit de muziek van The Lord of the Rings en 'klok' is muziek van een kerktorentje uit Portugal. Dat was een video waar ik de muziek van geïsoleerd heb en daarna geconverteerd naar een ringtone. Van de andere muziekjes heb ik ook ringtones gemaakt. Maar ik zal nog eens naar de store gaan en kijken of ze daar mijn alarm nog hebben. In elk geval bedankt voor je hulp. Inderdaad, sommige vernieuwingen zijn geen verbeteringen. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.