Ga naar inhoud

C: schijf bijna vol


ruud

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, Passer zei:

Wees dus maar voorzichtig met die SWSetup map ( 'k dacht dat ze nog meegekomen was van je vorige PC) - want geregeld wordt de link gelegd tussen internet en deze map (bij Pavilion toch) - nu ja, zòveel win je er ook niet mee)

Die blijft staan nu.

Je hebt nu dus een 70 Gig 'ademruimte' en kan voorlopig verder.

Idd

Je Mijn Documenten staan dus al niet meer op je C - het verwondert me dan wel wat dat je C zo goed gevuld is.. (heb je zoveel en/of zo'n grote progs? - nu, tot daar..)

Wel verbaast mij ook steeds, en nee niet special grote programma's erop.
Zal is screenshot van de apps plaatsen.

Je Samsung T7 is dus een externe, je hebt er nog een màssa plaats op vrij - staan er dus backups op of zo?

Idd, is louter back-up via SyncBackSE dagelijks, werd mij bij aanschaf aangeraden door verkoper.

Indien het dingen van jezelf zijn op die Samsung, zou ik zeggen: zet ze tijdelijk veilig op een andere schijf, formateer de Samsung dan in NFTS en plaats de dingen terug?

Ga ik doen, formateren en dan opnieuw back-up laten draaien.

(exFat is vooral bedoeld voor Flash-geheugens en in zeker zin is een ssd dat natuurlijk ook, maar hou dit in je achterhoofd:  "Een van de eigenschappen van flashgeheugen is dat de schrijftoegang veel trager is dan leestoegang. Alvorens een dataonderdeel gewijzigd kan worden, moet een volledige sector gewist worden (alle bits worden op '1' gezet), waarna de nodige bits op '0' gezet worden. Een typische grootte van een flashchip-sector is 64 kB: om een byte te wijzigen (bijvoorbeeld een karakter), moeten er meer dan 64.000 bytes worden gewist en herschreven. "

(nu, het is jouw schijf hé - en dus doe je ermee wat jou het best lijkt natuurlijk)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't zijn er wel wat natuurlijk, maar langs de andere kant is er maar ééntje van > 1 Gig bij: Adobe - en voor de rest blijven ze allemaal praktisch (ver) onder de 1 Gig.

 

'k ben ff bij mezelf gaan kijken: windowsmap: 53 Gig, Program files (+ pr files 86): een 20 Gig - samen dus maar  een 75 Gig, bezette ruimte op mijn C: 90 Gig.

Waar gaat al die gebruikte ruimte bij jou dan naar toe... ???  Gebruik anders eens Treesize of Spacesniffer om te zien wat er zoveel ruimte opslorpt? ?

 

2 uren geleden, ruud zei:

Idd, is louter back-up via SyncBackSE dagelijks, werd mij bij aanschaf aangeraden door verkoper.

verstandige raad van de verkoper.

 

 

2 uren geleden, ruud zei:

k wil je ook alvast bedanken voor de hulp die je hier geboden hebt!!!!!!!!!!!!!!!!

Graag gedaan, daar is een forum voor hé?  :)  - enne: je hebt zelf ook wel je steentje bijgedragen ondertussen toch?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, heb ze beide al is gedraaid maar is voor mij niet te intrepeteren, sorry is echt mijn ding niet deze gegevens, kan ik rapport draaien voor één van de twee
om hier te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt dan toch zo iets (Spacesniffer) :

afbeelding.thumb.png.c75617f2adb43a0d27381ec701ccd4eb.png

 

en dan zie je toch welke grote dingen erbij zijn - en door op de grote te klikken, krijg je die ook open

 

of begrijp ik je niet goed?

(maar de rest is voor wat mij betreft, voor morgen :) )

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hù ??  6 Map_eu.-mappen van elk 9 Gig - daar heb je al een idee van waar je ruimte naartoe gaat.

 

Map_map.eu. : nooit gezien, ik dus gesurfd en kom hierbij uit: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Map_map.eu.2023

 

Het lijken dus mappen te zijn van "the European conference of OpenStreetMap, organised this year "

Zegt jou dit iets?

 

Het lijken me iig mappen die per jaar gemaakt geweest zijn en je oudste is van 2022. (en dus is mijn eerste idee: minstens de oudsten mogen weg- maar dat moet nog nagekeken worden

natuurlijk)

Dus: zegt jou dit iets?  (heb je een programma dat met streetmappen werkt? (werkte?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.