Ga naar inhoud

ImageScan voor scanner SND 3600 D3 (IAN: 375646_2104) werkt niet onder Windows 11


Rrvk62

Aanbevolen berichten

Ik heb in de eindperiode van Windows 10 de scanner SND 3600 D3 gekocht maar ik was nog niet toegekomen aan het scannen. Nu heb ik een nieuwe laptop met Windows 11 en na het installeren van de software werkt de scanner niet naar verwachting: soms kan ik 2 of 3 negatieven achter elkaar scannen en opslaan maar vaak loop het programma vast voordat ik kan scannen. Bestaat er inmiddels een nieuwe versie van de programmatuur die nog niet bij www.kompernass.com beschikbaar is? Of moet in onder Windows 11 speciale instellingen maken? Graag uw hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rrvk62 zei:

Ik heb in de eindperiode van Windows 10 de scanner SND 3600 D3 gekocht maar ik was nog niet toegekomen aan het scannen. Nu heb ik een nieuwe laptop met Windows 11 en na het installeren van de software werkt de scanner niet naar verwachting: soms kan ik 2 of 3 negatieven achter elkaar scannen en opslaan maar vaak loop het programma vast voordat ik kan scannen. Bestaat er inmiddels een nieuwe versie van de programmatuur die nog niet bij www.kompernass.com beschikbaar is? Of moet in onder Windows 11 speciale instellingen maken? Graag uw hulp!

Het blijkt bij Kompernass bekend te zijn dat de software niet onder Windows 11 draait en dat er voorlopig geen versie van de software komt voor dit OS. Jammer; onnodig geld uitgegeven aan een scanner. Ik ga nog eens contact opnemen met Lidl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou nog kunnen proberen om de compatibiliteitsmodus in te stellen op een oudere versie van Windows dan Windows 11.

Open de Verkenner en zoek het uitvoerend bestand van ImageScan op. Mogelijk heet dat imagescan.exe. Dat bestand zal ofwel in de map Program Files staan, ofwel in de map Program Files (x86).

 

Als je dat bestand gevonden hebt, dan doe je het volgende:

1. Klik met de rechter muisknop op het bestand en kies dan Eigenschappen. Als het venster Eigenschappen geopend is, dan klik je op het tabblad Compatibiliteit.

2. Zet een vinkje voor 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'

3. Kies in het uitvalmenu voor Windows 10 of lager.

4. Klik daarna op de knop Toepassen

5. Klik tenslotte op de knop OK om de wijzigingen op te slaan.

 

Met een afbeelding ter illustratie:

 

65e724e6bf751-2024-03-05_14_50_08-Eigens

 

Probeer daarna of de scanner goed werkt.

 

Een andere manier is niet zelf instellen, maar klikken op "Probleemoplosser voor compatibiliteit uitvoeren". Die knop staat ook in bovenstaande afbeelding.

 

Garantie krijg je niet van mij, maar proberen kost niets, behalve wat tijd. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn ruim 15 jaar oude Canon printer. Daarvoor heb ik software geïnstalleerd die voor Windows 7 was bedoeld. En hij doet het met die software prima onder zowel Windows 10 als Windows 11.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.