Ga naar inhoud

opstart windows


Aanbevolen berichten

Heb voor enkele weken melding gemaakt van een open verkenner venster van de system 32 map.Door de drukte hier thuis(grote schoonmaak),is het een beetje naar de achtergrond geraakt.Had hiervoor al een reactie gekregen van jullie maar nog niet verder aan gewerkt,de opgave van een windows patch die verwijst naar het probleem heb ik al gedownload maar nog niet uitgevoerd.Heb hierbij toch een vraag omdat de uitleg in het engels is twijfel ik of ik het goe begrijp.Geef hier de omschrijving nog eens weer: this behavior occurs if there is a string that contains only a single quote character (") as the value data in the following register key

Hkey_local_machine\software\microsoft\windows \currentversion\run

Mag ik daaruit besluiten dat alle sleutels die beginnen en eindigen met " een foute sleutel is en mogen verwijderd worden?Heb het register al bekeken en er zijn er wel enkel die aan deze omschrijving voldoen.

Grtjs Jos;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Voor de veiligheid toch eens eerst dit proberen.

Windows XP.

Schijffouten opsporen en herstellen

Kan veel kleine problemen voorkomen en oplossen.

Met het hulpprogramma Foutcontrole kunt u het systeem controleren op fouten van het bestandssysteem en beschadigde sectoren op de vaste schijf.

Open Deze computer en selecteer vervolgens de lokale schijf die u wilt controleren.klik daarop met rechts.

Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.

Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren.

Schakel onder Opties voor schijfcontrole het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.

Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.

U kunt dit proces alleen uitvoeren als alle bestanden zijn gesloten. Als het volume op dit moment in gebruik is, verschijnt er een berichtvak waarin u kunt opgeven of u de schijfcontrole wilt uitvoeren wanneer u het systeem de eerstvolgende keer opnieuw start. Nadat u het systeem vervolgens opnieuw hebt gestart, wordt de schijfcontrole uitgevoerd. Op het volume kunnen geen andere taken worden uitgevoerd terwijl dit proces actief is.

Als het volume is geformatteerd met NTFS, worden door Windows automatisch alle bestandstransacties geregistreerd, beschadigde clusters vervangen en kopieën opgeslagen van de belangrijkste gegevens van alle bestanden op het NTFS-volume.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef hier de omschrijving nog eens weer: this behavior occurs if there is a string that contains only a single quote character (") as the value data in the following register key

Hkey_local_machine\software\microsoft\windows \currentversion\run

Mag ik daaruit besluiten dat alle sleutels die beginnen en eindigen met " een foute sleutel is en mogen verwijderd worden?Heb het register al bekeken en er zijn er wel enkel die aan deze omschrijving voldoen.

Grtjs Jos;-).

Als ze beginnen EN eindigen met een " zijn ze goed.

Volgens de uitleg zou er ergens een sleutel staan die ofwel vooraan ofwel achteraan geen " heeft en die veroorzaakt het probleem.

Als je die sleutel vind mag je het ontbrekende " plaatsen om het op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Voordat je het register in gaat altijd een Backup en een herstelpunt maken. Ook al maak je in een backup een kleine fout kan voor een hoop ellende zorgen, wees je daarvan bewust. Als je het register in wil, om hem wat op te schonen, gebruik dan een bekend programmatje dat je register scant op ongeldige registeringangen, en haal dan nog alleen de registers weg die namen bevatten van programma's die je kent en die verwijderd zouden moeten zijn. Maar pas goed op, je zou niet de eerste zijn die na rommelen in het register, format C: kan gaan uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat nog eens nagekeken maar zover is alle oké.De betrokken sleutels eindigen en beginnen wel degelijk met een ".Vraag is dan waarom deze regels deze vermelding hebben,zijn dat sleutels die achteraf (na de windows installatie)aangemaakt zijn door andere programma's?Voor de rest blijft het probleem nog altijd bestaan.Wat ik echter niet kan goedkeuren vanuit Microsoft dat je geen online help krijgt over een OEM versie,zoals de mijne.Bednkt voor de beboden hulp,grtjs Jos;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.