Ga naar inhoud

mijn documenten en interactie met pc wijzigen


Gast henske

Aanbevolen berichten

Gast henske

hallo,

Ik stoor me ontzettend aan mapjes die programma's aanmaken in mijn mijn documenten map. Zo heb ik bv een mapje voor bepaalde games en bepaalde tekensoftware. Nu was mijn idee om dit op te lossen door mijn directory's aan te passen als volgt:

C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn documenten\

C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn map\Mijn documenten\

Het eerste is hoe het oorsrongkelijk was en het 2e is hoe het moet worden.

Nu was de bedoeling dat ik kan instellen dat die programma's mapjes aanmaken in de map 'Mijn map'.

Ik dacht dit te doen door in mijn register de map 'Mijn documenten' te vervangen door 'Mijn map' maar dan werken de snelkoppelingen in mijn startmenu en dergelijke niet meer.

Kortom: Ik wil de mapjes die de software aanmaakt automatisch in 'Mijn map' laten bewaren en nog steeds het comfort van gewoon mijn mijn documenten in de volledige windows omgeving hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay

ga met de verkenner naar C:\Gebruikers of C:\Users (een andere locatie of andere harde schijf behoren ook tot de mogelijkheden)

Maak een nieuwe map en noem hem: Mijn map (of wat je zelf zou willen)

Klik start > en klik rechts op mijn documenten > klik eigenschappen aan > tabblad locatie > en typ hier de locatie zoals

C:\Gebruikers\Mijn map

(of een andere map als je hem anders noemt Tip: in sommige Windows versies heb je de knop doel zoeken. Is wat gemakkelijker dan.)

Je kan dit doen voor al jouw documenten zoals foto's, muziek, video's en ga zo maar door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast henske

ja maar als ik dan op men link mijn documenten in het start menu klik opent het de map 'mijn map' en niet de daaronderliggende map mijn documenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe noemt de onderliggende map met al ander jouw mappen?

C:\Gebruikers\Mijn map\naam map met onderliggende mappen => Als je dit dit weet plaat dit dan bij:

Klik start > en klik rechts op mijn documenten > klik eigenschappen aan > tabblad locatie > en typ hier de locatie zoals Code:

C:\Gebruikers\Mijn map\naam map met onderliggende mappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.