Ga naar inhoud

problems


Aanbevolen berichten

hallo,

sinds kort ben ik verhuisd en is draadloos netwerk echt niet meer mogelijk door de dikke muren.

Het probleem is nu, ik wil internet via de telefoonlijn aangezien deze toch in mijn kamer komt.

De modem inc router (belgacom B-box) staan in het bureau.

Als ik internet wil, wat moet ik nog doen om het te doen werken??

Als ik de tel kabel aansluit op pc doet hij gewoon niets. Heb wel al een adsl splitter tussen gestoken in men kamer.

Moet de b-box ook verbonden zijn met die kabel in men kamer??

Of wat heb ik nog nodig van kabels en dergelijke?

srry ik ken echt niets van pc's :-)

grts Cedric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad met een kabel van de b-box naar je pc en dat gaat niet met een gewone telefoonkabel. Daarvoor heb je een utp netwerkkabel nodig.

Als je geen kabels kan trekken van de b-box naar je kamer is een systeem van home pluggen misschien de oplossing. Hiermee gebruik je het stroomnet als netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nog een 2e router (Belkin van in vorig huis) liggen. Deze aan te schakelen op de tel kabel in men kamer, is dat een oplossing.

T'is wel een router met ingebouwde modem, heb hier al andere posts gelezen, ziet er behoorlijk ingewikkeld uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tweede router is geen goed idee, zeker niet als het een modem-router is. Dan ben je beter met powerlines homepluggen.

Zoals je kan zien op het schema is het een heel eenvoudige installatie.

plc_networking1.jpg

Hieronder een link naar wat modellen. Let dat dat de snelheid hetzelfde (of beter) is dan die van je internetverbinding of je gaat vertragingen krijgen bij het surfen en downloaden.

In jouw geval kijk je best uit naar een starter kit, dan heb je gelijk 2 pluggen.

Homeplug - Powerline adapter :: Loveno I.T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stond in de uitleg bij een van de powerlan modellen van de link die ik je gaf in mijn vorige post.

In tegenstelling tot draadloze netwerken (WLAN), spelen dikke muren of grote afstanden geen rol, want de HomePlug-technologie gebruikt de interne stroomleiding als een lange netwerkkabel, met een bereik tot 200 m
.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.