Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb regelmatig uit het niks het probleem dat het signaal van de displayport verloren gaat tijdens het spelen van een spel. Het kan weken goed gaan met hetzelfde gebruik en dan ineens verlies ik het beeld terwijl audio door gaat. De pc start dan vervolgens ook opnieuw op. Al een tijd lang probeer ik te zoeken naar het onderliggende probleem maar ik kom er niet uit. 1 jaar lang na aankoop heb ik nergens last van gehad en toen is het probleem gaan onstaan. De pc is nu ongeveer 2.5 jaar oud. Up to date nvidia drivers. Temperaturen zijn eigenlijk altijd stabiel (weinig gebruik tussen 30-40°c- gebruik tijdens gamen kan oplopen tussen de 70-80°c wat me logisch lijkt). Ik heb gespeeld met het xmp profiel in de bios als test wat blijkbaar geen verschil maakt.

Bios heeft ook niet heel lang geleden al een update gehad met de hoop dat het een oplossing kon zijn. Ik word er een beetje moedeloos van. 3600 euro voor een kast afgetikt waar je U tegen zegt met een probleem die ik niet kan vinden. 2 asus 165ghz monitoren met dezelfde instellingen. Hopelijk is boven en onderstaand voldoende info, wie kan mij alsjeblieft hiermee helpen?

Grafische kaart: nvidia geforce rtx 4070TI 12gb

Voeding: corsair RM850X 850 watt

CPU: intel I7 13700KF 3,4 ghz (processor boost 

RAM: corsair vengeance pro rgb 32gb 3000mhz

Moederbord: asus rog strix z690-A Gaming D4

7 chassis ventilatoren

Cpu ventilator: be quiet dark rock pro 4

Geplaatst:

1

Ken jij de Logboeken? Zo ja: kijk eens op die tijdstippen welke fouten er aangegeven worden?

2

Ik ben geen hardwarekenner en kan je dus op dat terrein niet helpen.

Maar er is een (kleine) optie dat het niet aan je hardware ligt, maar aan je software ('Het kan weken goed gaan met hetzelfde gebruik' doet me daaraan denken.)

Met het volgende verlies je niets en kan je alleen maar winnen dus zou ik zeggen: probeer het eens uit:

DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"

Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

Geplaatst:

nuttige tips van passer (al;s altijd) dus zeker uitvoeren!

en daarna niet vergeten: ga naar nvidea.com en haal de nieuwste drivers voor jouw type kaart en windows.

door updates die je door de tijd ontvangt worden soms veranderingen aangebracht die de 'oude' drivers van je kaart niet meer aankunnen; dus haal bij de fabrikant altijd de nieuwste driver als je vage klachten krijgt.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-rtx-4070-ti-game-ready-driver/  

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi @Passer,

Allereerst dank voor je reactie, ik had niet verwacht dat ik uberhaupt een snelle reactie zou krijgen. Dus excuses voor mijn late reactie :D. tegelijkertijd ben ik ook met NVIDIA costumer care bezig om via hun wellicht ook een idee te krijgen wat hier aan de hand zou kunnen zijn. Wat betreft de drivers @falstring. hiervan ben ik op de hoogte. Driver updates worden regelmatig netjes uitgevoerd om up to date te blijven echter is het probleem vaker voor gekomen ongeacht welke driver update het ook is. hiermee zou dus jou tip al uitgevoerd zijn. Dus ik ben verder gaan graven en heb een driver er tussenuit gepikt die volgens kenners het meest stabiel zou zijn (toch een oudere driver namelijk 566.36) en ben aan het testen gegaan. Wederom een blackout crash. Ik heb daarna gewoon weer de nieuwste driver erop gezet, daarna wederom een crash kunnen ervaren. Ik heb zojuist gerapporteerd aan NVidia wat er gebeurd en gedaan is met de nodige info waar om gevraagd werd dus ik zal daar uiteraard nog een reactie op terug krijgen. @Passer ik ga jou opties nog uitvoeren in de opdrachtprompt dus die info krijg je in ieder geval.

Geplaatst:

Er is nog niks ontploft dus zeker levend haha. Ik ben nu de DISM scan aan het uitvoeren wat niet erg vlot gaat. Even een paar kleine boodschappen tussendoor doen. 🤣

Geplaatst:

Buiten het feit dat het misschien je probleem niet oplost, was het toch nuttig:

image.png.9f174699c95f0489e4902ce4f44f7e07.png

goed gelukt dus: image.png.7dba17da6fbfcf44c7691435ba5c6270.png

Of het je probleem opgelost heeft, ga je dus moeten afwachten.

Wat is er met die test gebeurd? Je Windowsbestanden zijn nagekeken op hun integriteit en blijkbaar waren er die brak/niet goed meer waren

en die zijn nu terug hersteld.

enne: wat hiermee:

Op 27/5/2025 om 09:10, Passer zei:

Ken jij de Logboeken? Zo ja: kijk eens op die tijdstippen welke fouten er aangegeven worden?

Geplaatst:

het logboek staat werkelijk vol met fouten, dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen of wat het exact betekent. maar dus gister avond tegen 11 uur is het meest recente. Ik heb ongeveer 2 uur kunnen gamen. daarna heb ik een pauze gepakt. de pc heb ik achter gelaten met het spel draaiende met het idee later verder te gaan en eigenlijk ook als test of die ook gewoon bleef lopen zoals het was. alles was zonder poep of scheet goed, althans dat is waar het op leek. die pauze werd langer en uiteindelijk niet meer gespeeld. toen werd het bedtijd en kwam ik terug met de schermen op zwart en de ventilatoren op mach 3. helaas dit toch niet gehoord vanuit de keuken. ik heb de pc met de aan/uitknop moeten uitzetten.

foutenlogboek.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.