Ga naar inhoud

nieuwe modem gekregen. Heb hulp nodig bij openzetten van de poorten (België)


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Sinds gisteren heb ik de laatste nieuwe modem (een zwarte) van Telenet in mijn bezit. De vorige (een witte) gaf geregeld foutmeldingen en deed dingen die niet hoorden. 
Nieuwe modem? Dan moet je de poorten terug openzetten om goed te kunnen downloaden. Ik ken daar echter de ballen van, dus heb ik wat hulp nodig. Wie kan me een

gedetailleerd overzicht geven hoe ik dit aanpak? Ik woon in België, en dat verloopt blijkbaar iets anders dan in Nederland.
Ik werk met een windows 10 pc en µtorrent 1.6.

Wat moet ik in µtorrent instellen en wat in mijn pc (hiervoor heb ik de nodige uitleg nodig).
Nu download ik tegen 65 mbps ipv 1 gig (zoals ze beloven). Dit geeft ook problemen bij het beluisteren van livestreams. Daar valt de verbinding geregeld weg, wat irriteert.

Ook daarvoor zoek ik een oplossing. 

Wie voelt zich geroepen om me even bij te staan zodat ik terug snel en correct kan downloaden?
Alvast bedankt!

 


Brambo 1977

Geplaatst:

@ Eddy X

 

Ik heb telenet up, die beloven tot 1GB/s, maar in werkelijkheid heb ik max 11 MB/s, al geeft de snelheidstest rond de 70MB/s aan (wat ook veels te weinig is). 

Is hier iemand die via TeamViewer mij kan helpen? Volgens mij moet er wat aangepast worden in de instellingen van mijn PC. Zou het anders niet weten. Ik heb

net een nieuwe modem gekregen van vrijdag, dus die kan toch niet stuk zijn? De vorige gaf af en toe storingen waardoor hij niet of nauwelijks werkte. Nu nog,

met mijn nieuwe modem, heb ik problemen als ik iets download (tegen 11MB/s) en iets live aan het kijken ben. Dan bevriest het beeld geregeld en kan ik hele-

maal geen opnames van de cloud bekijken. 
Wie heeft hier een duidelijk schema voor om de juiste instellingen in te geven? Zou iemand moeten zijn die weet hoe Telenet (België) zijn instellingen moeten staan.

Het zou me enorm verder helpen.
Vriendelijke groet,
Bram(bo)

Geplaatst:

Even een modbreak:

1 uur terug, Brambo 1977 zei:

Is hier iemand die via TeamViewer mij kan helpen?

De sterkte (één van- ) een forum is, dat gelijk wie de gegeven antwoorden, oplossingen en niet gelukte voorstellen altijd achteraf kan nalezen

en dat iedereen kan blijven volgen en er dus nadien zijn voordeel mee kan doen;

daarom is het bij fora 'tegen de forumregels' om iets via Teamviewer, via mail,... te gaan oplossen: dit is dan wel handig voor de vraagsteller

(indien het opgelost raakt), maar dan weet niemand van de andere forummers nog van iets...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.