Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer een oudere tablet opnieuw in te stellen als een back up eigenlijk.
Is terug gezet geweest naar fabrieksinstellingen, als ik dan op 0 herbegin loopt het goed totdat ik mijn google account toevoeg, 
paar stappen verder krijg ik melding de google assistent is niet beschikbaar voor dit account al gezocht en stappen proberen volgen
die google aangeeft maar ik geraak niet verder.
Mijn huidige smartphone is een samsung S25 plus, ook mijn computer is gekoppeld met google account.

Belangrijkste zou zijn dat ik mijn laatste back up die op de S25+ is gemaakt op die ouwe tablet kan zetten, meer is niet nodig.
Maar in een tussenstap zegt de tablet ook dat er geen back up beschikbaar is.

Ook op een S8 van samsung zelfde problemen.

Zijn deze toestellen gewoon te oud ?

Graag advies, waarvoor dank

Geplaatst:

Google assistent is een App. Je google account staat er los van.

Zodat leden je gerichter kunnen helpen is er meer info nodig.

Wat versta je onder backup?? Waarvan heb je een backup?

Welke stappen heb je al gevolgd om tot een oplossing te komen?

Open de play store op de bewuste tablet en typ google assistent in, je krijgt het venster in beeld van de bewuste app. Staat er installeren of openen?

Mogelijke oplossingen:

https://support.google.com/assistant/thread/426616/the-google-assistant-isn-t-available-for-this-account?hl=en

https://www.google.com/search?sca_esv=7725d58826e7bf45&rlz=1C1CHBF_nlBE923BE923&sxsrf=AE3TifPzgw1yi4Vey6L4lXeK0aGjJEtwOQ:1753598457089&q=Google+Assistent+wordt+niet+ondersteund+op+dit+apparaat&sa=X&ved=2ahUKEwj8__Oot9yOAxUCdqQEHYqUOjwQ1QJ6BAhYEAE&biw=1920&bih=911&dpr=1

Geplaatst:

Wel de gevolgde stappen zijn fabrieksreset gedaan, dan opnieuw opgestart en bedoeling is om deze te koppelen aan mijn google account.
Maar als ik die stappen volg en mijn google account ingeef wanneer gevraagd, dan lukt het tot voorbij paswoord, dan komt eerst en vooral 
de melding geen back-up gevonden van deze account, wat niet klopt er is 100% zeker een back-up van mijn account kan ik zien op de smartphone.
Als ik back-up deel oversla en doorga krijg ik die melding de google assistent is niet beschikbaar voor dit account.

Probleem is ik kan niets installeren want geraak niet verder dan tot dat punt, of doe ik iets fout ?
Heb al in het verleden aantal fabrieksresets gedaan en nooit op dit probleem gelopen.

Via de tweede link zie ik dat je minimum 5.0 versie nodig hebt en de De Samsung Galaxy Tab A6 (2016) is uitgebracht met Android 5.1.1 Lollipop heeft.

Zoals ik schreef ik geraak niet voorbij het punt na de melding de google assistent is niet beschikbaar voor dit account.

Sorry ben geen held in deze dingen.

Geplaatst:

Wel de eerste link is de goede waarvoor DANK, ben daar verder ingedoken en hoe stom het ook is weer, gewoon de wifi uitzetten en je kan verder.
begrijpen wie kan maar logica zit er toch niet in volgens mij.

Hartelijk dank voor de hulp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.