Ga naar inhoud

Bepaalde websites zijn niet meer bereikbaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, p38cyq zei:

Die staat goed.

Wat is het LAN IP adres van je router? 192.168.2.1? 

Ik denk (verwijderd op vraag van TS)

aangepast door Passer
Geplaatst:

Ja, had ik ook gezien, maar een gateway die eindigt op .254 komt niet zo veel voor dacht ik. Het klopt alleszins met je IPv4 adres.

Kan je je LAN adapter eens enkel op IPv4 zetten? Dus IPv6 disablen. 

7 minuten geleden, p38cyq zei:

Ja, had ik ook gezien, maar een gateway die eindigt op .254 komt niet zo veel voor dacht ik. Het klopt alleszins met je IPv4 adres.

Kan je je LAN adapter eens enkel op IPv4 zetten? Dus IPv6 disablen. 

Krijg nou wat. Na het disablen van IPv6 werkt het weer. Heel erg bedankt.

Hoe kan dit nu?

aangepast door HG

Die CMD screenshots kunnen door een moderator verwijderd worden, wat vlug zal gebeuren.

IPv6 disabled en alles terug OK: kan verschillende oorzaken hebben bv. zoals verouderde firmware van je LAN interface, Windows Defender, andere tijdelijke problemen enz.

Ik zou binnen enige tijd IPv6 eens opnieuw proberen in te schakelen.

aangepast door p38cyq
Geplaatst:
1 uur terug, p38cyq zei:

Die CMD screenshots kunnen door een moderator verwijderd worden, wat vlug zal gebeuren.

IPv6 disabled en alles terug OK: kan verschillende oorzaken hebben bv. zoals verouderde firmware van je LAN interface, Windows Defender, andere tijdelijke problemen enz.

Ik zou binnen enige tijd IPv6 eens opnieuw proberen in te schakelen.

Is het verstandig om IPv6 uit te laten?

image.png.902a0aafd890c21bea9b5431fc36c496.png

Zal het in de loop van de volgende week IPv6 weer eens enablen.

Nogmaals heel erg bedankt.

Geplaatst:

Het is niet onverstandig om IPv6 uit te schakelen (in je interne netwerk).

Er zijn genoeg problemen bekend met LAN IPv6.......oa. bij onze ISP.

En waarom zou je trouwens IPv6 nodig hebben op je LAN? Heb je een specifieke reden hiervoor? 

2 uren geleden, p38cyq zei:

Het is niet onverstandig om IPv6 uit te schakelen (in je interne netwerk).

Er zijn genoeg problemen bekend met LAN IPv6.......oa. bij onze ISP.

En waarom zou je trouwens IPv6 nodig hebben op je LAN? Heb je een specifieke reden hiervoor? 

Nee, geen specifieke reden. Dit stond standaard aan. En ik begrijp dat IPv6 (128 bits) meer voor de toekomst is voorbereid.

Maar als IPv6 alleen maar voor problemen kan zorgen dan activeer ik deze voorlopig niet meer.

aangepast door HG
Geplaatst:

Je kan langs jouw LAN kant gerust IPv6 deactiveren, tenzij je over een bijzonder groot intern netwerk zou beschikken, zeg maar >200 clients per LAN.

Als je geen verdere vragen meer hebt kan een moderator dit topic afsluiten.

Nog een goede avond daar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.