Ga naar inhoud

windows 8...linux mint installeren lukt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste,

heb een acer v3571g... origineel is dit een windows 8 pc...maar er staat windows 10 erop.

dit was moeder's pc,maar hij ging ontzettend traag...hij is in heel nette staat en ik wou dus linux mint erop installeren...maaaarrrr.....

niks werkt,,,,,,ik denk dat het ligt aan de traagheid van de pc..vooral toen ik het geprobeert heb met linux mint cinnamon op een dvd te branden...ja ik heb de bios aangepast zodat de cdrom eigelijk als eerste zou moeten starten,

maar je hoort echt dat de dvd hapert en z'n best doet om te lezen ofzo..maar tijd voorbij en hij start natuurlijk terug windows 10...als ik het knopje zou vinden ( f10,f11,f12?)....waarop staat dat je kan kiezen tussen 2 opties ( of zijn het er 3?),dan denk ik dat

het me zou lukken. enkele keren uitgeprobeert met op usb te branden met unetbootin ,yumi...maar neen hoor,hij start gewoon windows 10 telkens...via wsl heb ik het eveneens uitgeprobeert,maar is dit niet om een dual bootin te doen? in ieder geval lukt dit mij ook niet !!!!! mij helpen met teamvieuwer mag dit hier? weet iemand een oplossing aub? grts arbunas...

Geplaatst:

Oké even een stapje terug. 😉

Mint Cinnamon zou ik niet kiezen voor deze oude laptop. Kies liever Mate.

Download de laatste ISO en maak een opstartbare USB stick met bijv. Rufus: https://linuxmint-installation-guide.readthedocs.io/en/latest/burn.html

Start de laptop en druk meerdere malen op F12 (Fn+F12?) om vanaf de USB stick te starten. Doorloop dan de menu's en installeer Mint.

Meekijken met Teamviewer of Anydesk is leuk, maar dat gaat niet werken. Immers, hoe start je de applicatie op als de laptop uit staat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.