Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De enige veilige locatie om zo'n bestand te downloaden is Microsoft zelf, dus volgens die gegeven link.

Andere downloads van die file die elders aangeboden worden zijn mogelijk gemanipuleerd en kunnen niet als legitiem beschouwd worden.

Waarschijnlijk vindt Microsoft het verdacht dat je dat bestand meerdere keren probeert te downloaden. Lukt het niet om het te downloaden op een andere computer?

Geplaatst:

Onze posts hebben elkaar gekruist.

Je zit niet op de juiste plaats in Powershell (Terminal)

Ben je zeker dat je het juiste .iso-bestand hebt : Win11_25H2_Dutch_x64.iso – 7.412.800 kB groot?

Zo ja, klik erop met de rechter muisknop en selecteer ‘Openen met’ > ‘Windows Verkenner’. Er wordt een virtueel DVD-station aangemaakt. Dit kan even duren, wacht rustig af. Onthoud de drive-letter die aan het station toegekend wordt (vb. X: )

Open Terminal (Beheerder)

Geef achtereenvolgens deze commando’s telkens gevolgd door Enter:

X:  (vervang X door de letter die je in vorige stap vond)

Cd sources

.\SETUPPREP.EXE /PRODUCT SERVER (let op het punt als eerste karakter!)

Geplaatst:
1 uur geleden, vxvk zei:

Moet ik nu in het Powershell menu flyoobe starten? Het loopt nu geloof ik een beetje door elkaar. Of moet ik eerst op een usb-stick nog iets installeren. Gerda

Opletten Gerda! want je haalt nu verschillende methodes door mekaar (en die kan je beter niet mixen!)

Volg nu wat Noikiaprox vertelt  (en dus niet meer denken aan flyoobe - want dat is een heel andere methode - en ook niet meer aan een stick (want dat is ook weer bij een andere methode)

Verder even dit: een 'virtueel station' is een virtuele nieuwe schijf (maar virtueel betekent: niet in het echt, je krijgt er in je systeem dus alleen maar 'in het zicht' (in Verkenner) een 'schijf' bij - maar die bestaat dus niet ècht.

In je verkenner zie je dan (nadat je dus rechts klikte op dat grote iso-bestand en koos voor de optie 'Openen met' - en dat je dan 'Windows verkenner' koos) na een tijdje in je verkenner een 'nieuwe schijf' staan. (na een tijdje want 'dit kan even duren, wacht rustig af': het isobestand moet uitgepakt worden en gezien er er eentje van 7/8 Gig is, heeft je systeem er wel even werk mee.

Hou dus goed in de gaten welke schijfletter die 'nieuwe schijf' krijgt .

Open dan opnieuw (zie tekst Nokiaprox hierboven) je Terminal (als beheerder!) en voer achtereenvolgens de drie commando's die Nokiaprox je beschreef, uit.

Quote Nokiaprox: "Na een paar seconden start de Windows installatie, die verloopt verder zoals beschreven in de handleiding van Passer." - en je bent vertrokken.

Geplaatst:

Ja, ik zag opeens dat ik een virtuele harddisk had. Bij mij F:\ Ik heb de bytes van het bestand gecontroleerd en dat was precies dat wat je had beschreven. Toen weer naar Powershell en de commando's ingevoerd, zoals je al eerder schreef. En... hij is nu aan het installeren. Ik weet natuurlijk niet hoe het afloopt, maar voorlopig is mijn laptop bezig. Ik schrijf dit bericht op mijn andere laptop. Ik wil de installatie natuurlijk niet onderbreken. Als alles klaar is, reageer ik weer. Gerda

Geplaatst:

Het is gelukt! Dankzij alle hulp! Ik heb natuurlijk ook weer veel geleerd. Ik ga evengoed de laptop met windows vista installeren met Linux. Het is altijd goed om weer nieuwe dingen te proberen en te leren. En ik probeer ook met andere dingen buiten de VS om te gaan. Geen cloud bijvoorbeeld. Firefox, Startpage, Signal.... Maar heel erg bedankt allemaal. Gerda

versie25H2.jpg

Geplaatst:

Prima Gerda !  :top:

Hou er wel rekening mee dat je dit elk jaar gaat moeten doen als in de herfst de 26H2, 27H2,... uit komt,

want je kreeg geen melding van die 23H2 en 24H2 (en ook de 25H2) omdat Microsoft ontdekt had dat jouw

systeem er niet voor in aanmerking komt.  (weeral wat om te onthouden :xd: )

Geplaatst:

Goed gedaan, je laptop kan nu nog een tijdje meedraaien.

59 minuten geleden, vxvk zei:

Ik ga evengoed de laptop met windows vista installeren met Linux.

Hou er wel rekening mee dat je onder Linux niet je Windows-programma's kan draaien! Maar om mee te experimenteren is het ideaal. Succes!

Geplaatst:

Ja, dat weet ik. Dat is ook de reden dat ik nooit helemaal over kon stappen op Linux. Ik onderhoud een eigen website en die communiceert niet goed met Linux. Maar er zijn wel programma's die wel draaien onder Linux. Dus ik zie wel.

Gerda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.