Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

even een aanvulling op de prima suggestie (werkt goed, en updaten nadien geen enkele probleem, tot nu toe):

je hebt windows terminal nodig, en dat staat niet overal in windows 10.

echter: haal 'windows terminal' op op de ms store, is zo gepiept.

als terminal geïnstalleerd is wel even start/afsluitmenu/opnieuw opstarten om terminal te laten verschijnen in het rechtsklikmenu van de verkenner.

Geplaatst:

Ik heb windows 11 al maar nog niet de laatste update. Ik zag dat terminal ook al in windows 11 aanwezig schijnt te zijn. Ik heb ernaar gezocht en ik vond dit. Zie de bijlage. Maar als ik opnieuw aan de slag ga, is het dan zo dat mijn hele C-partitie gewist wordt? Op zich is daar niets mis mee, want er staat alleen Windows op. En nog wat software waar ik voor betaald heb en waarbij ik niet de keuze had om die op een partitie naar keuze te installeren. Maar ik moet dan nog even kijken of ik misschien nieuwe downloads moet regelen. Gerda

terminal.jpg

Geplaatst:

je hoeft niet bang te zijn dat je c gewist wordt: je krijgt uitdrukkelijk in het proces de vraag of je wel of niet alle apps en bestanden wilt behouden of dat w11 een heel nieuwe install moet worden.

met betaalde apps enzo, kies je dan natuurlijk voor behoud van apps en bestanden.

Geplaatst: (aangepast)

De eenvoudigste manier om Terminal te openen: Met rechtermuisknop klikken op start en kiezen voor Terminal (Beheerder) 

Met je plaatje zat je dus al op de juiste plaats. Geef die commando's in in dat PowerShell-venster.

Aan het begin van de installatie kan je kiezen hoe je Windows wil installeren, kies ervoor bestanden en apps te bewaren 

screenshot uit de handleiding over Flyoob (Passer)image.png.e6d27cf7feb7c4c854b770b006a3bed2.png.aa0c8f1b21aa0e3492dbc70aeff3ed63.png

Al je geïnstalleerde programma's en de instellingen blijven dan behouden.

edit: falstring was me net voor :)

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

Ik neem aan dat je met 'die commando'  in het Powershell menu de commando's zijn die hier al eerder geschreven zijn bedoelde. Ik heb dat gedaan. Toen ik het Terminal icoon koos, kwam ik meteen in het Powershell menu. Ik kreeg dus niet het menu dat ik hierboven zag. Moet ik nu in het Powershell menu flyoobe starten? Het loopt nu geloof ik een beetje door elkaar. Of moet ik eerst op een usb-stick nog iets installeren. Gerda

Geplaatst:

map sources geselecteerd hebt en rechtsklik 'openen in terminal' krijg je dat zwarte venster.

klop dan in: .\setupprep.exe /product server   en geef enter.

je krijgt dan de vraag of je wilt doorgaan, zeg ja.

en dan pas opent zich een blauw/wit w11 venster, en volg je de wizzard 

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd om het iso bestand met Firefox te downloaden. Maar net als gisteren met Flyoobe kreeg ik weer twee bestanden. 1 met iso.part en 1 met iso. Maar bij het openen kreeg ik de mededeling dat het bestand beschadigd was. Dus ik heb het nog een keer geprobeerd. Even wat langer gewacht en weer kreeg ik dezelfde bestanden en weer dezelfde melding. Ik heb het toen nog een keer geprobeerd via Edge. Gisteren lukt dat wel. Maar nu blijkt dat ik het bestand niet meer mag downloaden. Ik kom steeds verder in de problemen. Kan ik het iso bestand nog op een andere manier downloaden? Gerda

Geplaatst:

Ik heb je commando's in Powershell getypt. Ook gelet op de spaties en zo. Maar dit is de reactie. Ik heb ook via Media Creation Tool nog een Windows.iso gedownload. Maar ik weet niet of dat dezelfde is als de iso die ik anders via Microsoft rechtstreeks zou downloaden. 

powershell_1.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.