Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn 2,5 jaar oude laptop start niet meer op

je hoort af en toe wel een soort blazend geluid

nu wil ik de harde schijf verwijderen om deze aan te sluiten aan een andere laptop om zo te proberen mijn bestanden terug te vinden

mijn  vraag hierbij is of hier een speciale manier voor is?

heb je een programma nodig die op de andere laptop geïnstalleerd moet worden? 

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Zelf zou ik toch proberen om eerst je laptop opnieuw opgestart te krijgen, maar daarvoor benodigen wij wat meer info (wat zegt het opstartscherm enz.)

Je kan inderdaad de harde schijf (waarschijnlijk een SSD) verwijderen en aansluiten op een andere pc.

Daarvoor heb je een SSD adapter naar USB nodig.

Eens aangesloten op je andere pc (via USB) ga je in verkenner en je vindt je bestanden terug op die schijf. 

Geplaatst:

Helaas blijft het opstart scherm van de oude laptop zwart

er gebeurt helemaal niets

je hoort alleen af en toe blazen meer niet

is het eventueel ook mogelijk om programma’s over te zetten?

Ik heb op de oude laptop een paar programma’s staan welke niet op cd rom staan

denk aan bv Nero

Geplaatst:

je kan natuurlijk proberen om het ding eens op te starten met de accu eruit, dus alleen netstroom.

soms helpt dat (al weet ik natuurlijk niet of de accu uit die laptop van jou uitgenomen kan worden)

voor het losnemen van de schijf volstaat bij 99,9% van de laptops een eenvoudig kruiskopschroevendraaiertje.

Geplaatst:
1 uur geleden, falstring zei:

je kan natuurlijk proberen om het ding eens op te starten met de accu eruit, dus alleen netstroom.

soms helpt dat (al weet ik natuurlijk niet of de accu uit die laptop van jou uitgenomen kan worden)

voor het losnemen van de schijf volstaat bij 99,9% van de laptops een eenvoudig kruiskopschroevendraaiertje.

De accu is niet los

deze zit “ vast” aan een oplader

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.