Ga naar inhoud

telefoon verbinden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
16 uren geleden, A3 zei:

Ik heb precies gedaan wat u hier aangaf en het werkt perfect. Heel erg bedankt. Alles ziet er weer uit zoals voorheen. Ik had niet aan dat naar beneden vegen gedacht.. beetje dom.

Top dat dit je heeft geholpen, tja "dom" je moet er maar net op komen dus dom is het niet 😉

Bedankt en graag gedaan.

Geplaatst:
2 uren geleden, abbs zei:

Top dat dit je heeft geholpen, tja "dom" je moet er maar net op komen dus dom is het niet 😉

Bedankt en graag gedaan.

Nu we toch bezig zijn...heb je misschien ook een verklaring voor mijn vorige probleempje dat nog altijd niet is opgelost. Ik kon altijd screenshots maken op de pc {windows 11, all in} door op de windows toets te drukken en op prt scr. De afbeeldingen kwamen dan in de map screenshots. Dit gaat nu niet meer. Ik kan wel het knipprogramma gebruiken en opslaan in de map afbeeldingen, maar de vroegere methode was handiger. Waarschijnlijk heb ik zonder erg iets veranderd... Ik heb een nieuwe map screenshots gemaakt maar daar komen ze dus niet meer in.

Geplaatst:
Om de standaardlocatie voor screenshots (gemaakt met Win + PrtScn) in Windows 11 te herstellen naar C:\Users\Gebruikersnaam\Pictures\Screenshots, opent u de Verkenner, klikt u met de rechtermuisknop op de map 'Screenshots' (of 'Afbeeldingen'), kiest u 'Eigenschappen' > 'Locatie' en klikt u op 'Standaardinstellingen herstellen'. 
Hier zijn de stappen gedetailleerd:
  • Locatie herstellen:
    1. Navigeer in de Verkenner naar de huidige map waar uw screenshots worden opgeslagen.
    2. Klik met de rechtermuisknop op de map en kies Eigenschappen.
    3. Ga naar het tabblad Locatie.
    4. Klik op de knop Standaardinstellingen herstellen.
    5. Klik op Toepassen en OK. Windows zal vragen om de bestanden naar de oorspronkelijke locatie te verplaatsen; kies hier 'Ja'.
  • Standaardlocatie:
    De standaardmap is meestal %userprofile%\Pictures\Screenshots (of C:\Gebruikers\UwNaam\Afbeeldingen\Schermopnamen).
  • Als de map 'Screenshots' weg is:
    Maak een nieuwe map aan in uw Afbeeldingen map en noem deze Screenshots om het proces te resetten.
  • Controleer OneDrive:
    Als screenshots in OneDrive worden opgeslagen, controleer dan de instellingen van OneDrive om automatisch opslaan van schermafbeeldingen uit te schakelen.

Geplaatst:
6 minuten geleden, DCA zei:
Om de standaardlocatie voor screenshots (gemaakt met Win + PrtScn) in Windows 11 te herstellen naar C:\Users\Gebruikersnaam\Pictures\Screenshots, opent u de Verkenner, klikt u met de rechtermuisknop op de map 'Screenshots' (of 'Afbeeldingen'), kiest u 'Eigenschappen' > 'Locatie' en klikt u op 'Standaardinstellingen herstellen'. 
Hier zijn de stappen gedetailleerd:
  • Locatie herstellen:
    1. Navigeer in de Verkenner naar de huidige map waar uw screenshots worden opgeslagen.
    2. Klik met de rechtermuisknop op de map en kies Eigenschappen.
    3. Ga naar het tabblad Locatie.
    4. Klik op de knop Standaardinstellingen herstellen.
    5. Klik op Toepassen en OK. Windows zal vragen om de bestanden naar de oorspronkelijke locatie te verplaatsen; kies hier 'Ja'.
  • Standaardlocatie:
    De standaardmap is meestal %userprofile%\Pictures\Screenshots (of C:\Gebruikers\UwNaam\Afbeeldingen\Schermopnamen).
  • Als de map 'Screenshots' weg is:
    Maak een nieuwe map aan in uw Afbeeldingen map en noem deze Screenshots om het proces te resetten.
  • Controleer OneDrive:
    Als screenshots in OneDrive worden opgeslagen, controleer dan de instellingen van OneDrive om automatisch opslaan van schermafbeeldingen uit te schakelen.

Zal proberen...bedankt.

Geplaatst:

Als het helemaal niet meer werkt dan weet ik waarschijnlijk wat er mis is; dan staat er een schuifje aan die uit moet.
Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Toetsenbord en zorg ervoor dat de optie "Gebruik de PrtScn-knop om schermopname te openen" is uitgeschakeld. Nu zal Windowstoets+PrtScr weer werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.