Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vaak gemerkt dat als ik een programma verwijder, dat ik dan in het register nog van alles tegenkom. Het moet toch mogelijk zijn om na het verwijderen van de software ook alle registervermeldingen te verwijderen. Ik doe dat nu steeds handmatig. Maar is daar een programma voor? Ik betaal er graag voor. Vast bedankt. Gerda

Geplaatst:

Het register extra opschonen is eigenlijk eerder iets van vroeger toen de snelheid van de systemen nog veel lager was dan nu.

Met de huidige snelheden ga je geen verbetering meer in snelheid opmerken als jij je register opschoont,

en voor de 'plaatsbesparing' moet je het ook al niet meer doen, met de grote schijven van tegenwoordig.

Dit is  dus niet direct een antwoord op je vraag, maar toch iets om eens te bekijken...

Geplaatst: (aangepast)

Eens met Passer.

Handmatig ingrijpen in het register is tegenwoordig niet meer nodig.

Het is in de regel niet nodig om het Windows-register op te schonen. Moderne Windows-versies beheren dit efficiënt en het verwijderen van registervermeldingen levert zelden merkbare prestatiewinst op. Het gebruik van registercleaners kan zelfs leiden tot systeeminstabiliteit en fouten. 

Belangrijke punten:
  • Risico's: Het handmatig of met software verwijderen van registerbestanden kan essentiële systeeminstellingen beschadigen.
  • Prestaties: Een 'vervuild' register vertraagt de computer niet noemenswaardig; computerproblemen liggen meestal elders.
  • Wanneer wel: Alleen bij specifieke, hardnekkige fouten (zoals problemen met programma-installaties) kan het opschonen een oplossing bieden.
  • Veiligheid: Maak altijd een back-up van het register voordat u wijzigingen aanbrengt. 
In plaats van het register te reinigen, is het effectiever om tijdelijke bestanden te verwijderen via de ingebouwde Windows Schijfopruiming (Disk Cleanup). 
aangepast door DCA
tekst aangepast
Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, vxvk zei:

Ik heb vaak gemerkt dat als ik een programma verwijder, dat ik dan in het register nog van alles tegenkom. Het moet toch mogelijk zijn om na het verwijderen van de software ook alle registervermeldingen te verwijderen. Ik doe dat nu steeds handmatig. Maar is daar een programma voor? Ik betaal er graag voor. Vast bedankt. Gerda

Als je werkelijk je register grondig wil opschonen -  om een programma te verwijderen - gebruik dan de gratis versie van Revo Uninstaller (Download Revo Uninstaller Free - Remove unwanted programs easily

Het aantal registerwaarden dat dan nog eens extra verwijderd wordt (in plaats het programma gewoon te verwijderen) is (meestal) bijzonder groot, en blijft mij altijd verbazen. 

Dit progje voorziet ook in een backup van je register, dus wijzigingen kan je steeds terugdraaien. Niet dat ik dit ooit nodig had.... 

aangepast door p38cyq
Geplaatst:

Bij de installatie van een programma stopte de installatie steeds omdat het programma niet geïnstalleerd kon worden zolang een oude versie nog steeds op de pc stond. Ook na het verwijderen van de oude versie, lukte het niet om de nieuwe versie te installeren. Ook niet nadat ik toestemming had gegeven om de nieuwe bestanden over de oude heen te zetten. Steeds kwam de melding dat de oude versie eerst verwijderd moest worden. Op de laptop kon ik niets meer vinden maar toen ik het register opende, zag ik heel veel vermeldingen van het programma staan. Ik had al wel een herstelpunt gemaakt. Dus misschien moet ik toch nog Revo proberen. Gerda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.