Ga naar inhoud

[OPGELOST] processor + grafische kaart


Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb enige tijd terug problemen gehad met mijn pc. Viel uit en was niet meer op te starten. Binnen gedaan in pc winkel. Dachten eerst dat het met koeling te maken had, dus nieuwe koeler. Na enkele dagen weer zelfde probleem. Toen een nieuw(huidig) moederbord ingestoken met oude processor. Enige tijd later weer zelfde probleem. Uiteindelijk gratis huidige 2de hands processor ingestoken. Werkt nu eindelijk weer zonder problemen. Is wel wat trager geworden nu dan voorheen. Maar ja, als ze het gratis kunnen repareren mag je niet klagen.

Nu mijn vraag: Is het mogelijk en nuttig om op het moederbord een nieuwe ietwat snellere processor te plaatsen, of zal dit niet veel tijdswinst opleveren. (is iets trager bij het opstarten en openen van programma's). En heb ook nog een grafische kaart (Asus AH3650 SILENT) liggen. Kan mijn moederbord ermee overweg of zou ik ze beter van de hand doen?

Alvast bedankt voor de mogelijke reacties. :-)

Report.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik niet upgraden.

Meer geheugen kan u niet bij plaatsen.

U kan wel nog socket 478 Intel® Pentium 4 plaatsen maar of die nog te vinden is weet ik niet, wel als occasie

Asus AH3650 SILENT zou ik wel plaatsen als die 512 mb is. Uw moederbord ondersteund dat.

Voor meer gegevens van uw moederbord kan u hier bekijken:

P4I65GV

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ver ik kan zien past die asus 3650 NIET

dit is namelijk een pci-e videokaart en het moederbord heeft niet zo een slot! (enkel agp)

ik weet niet hoeveel je uit zou willen geven aan een eventuele upgrade?

deze lijn met processoren/moederborden met dit socket zijn toch echt aan het einde van hun leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, heb nog eens goed naar specs van die grafische kaart gekeken. Blijkt wel degelijk agp te zijn. Alleen durven de originele drivers wel eens moeilijk doen. Gelukkig heb ik info gevonden over drivers waarmee de kaart wel aan de praat te krijgen is. Zal ze misschien eens uitproberen op mijn pc. Zal voor de rest maar sparen voor een nieuw moederbord annex processor enz. Want het huidige moederbord is er door de verkoper ingestoken omdat het goedkoop was voor de portemonnee(van mijn pa).Mijn pc zal het hopelijk nog wel uithouden tot dan.

Bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.