Ga naar inhoud

ADSL usb-modem santis (siemens)


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb ubuntu 8.10 staan op de pc, maar de bijgeleverde cd van mijn modem wil niet opstarten, ik heb deze gecopieerd naar usb-stick.

De gegevens op de usb-stick zijn zichtbaar maar toch kan ik deze niet installeren.

Gezien ik een leek ben heb ik soms moeite met de specifieke termologie, sorry daarvoor.

Weet iemand raad?

mvg,:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt het niet in ubuntu of welke linux ook.

Het is geen windows.

Hoe je moet installeren staat hier:

SoftwareInstalleren - Ubuntu NL wiki

ofwel

Staat er in de cd informatie hoe je moet installeren meestal in readme

Dus niet op exe klikken.

Dat gaat niet.

Bij linux hebt je een programma om te installeren.

ofwel installeert je zelf met rmp, deb en nog andere bestanden.

Die moet je eerst uitpakken en met console en commando geven.

Vergelijkbaar met Dos in Windows.

Ieder begin in Linux is moeilijk.

Maar eenmaal je dat kent is het super gemakkelijk.

Net zoals netwerkprinter.

In heb onlangs nog op minilaptop van mijn dochter eens proberen de netwerkprinter te installeren.

Bij Windows is dat simpel.

Maar bij Linux niet.

Eerst driver vinden voor netwerkprinter.

Hoe moet ik nu uitpakken.

Uiteindelijk is me dat gelukt.

Volgend keer duurt dat in 1 minuut.

Ik heb toen zeker 5 uren zitten zoeken hoe het in godsnaam Linux tot verstand brengt.

Uiteindelijk is me dat gelukt.

Rammelen kwam de papier uit de printer...amai

Volgende keer is dat in 1 minuut klaar.

Bij Linux moet je altijd doorzetten en doorzetten.....nadenken...nog eens proberen...pffff...lukt nog niet...eindelijk....Nou ben ik fier!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ubuntu heeft normaalgezien al een redelijk goede ondersteuning voor allerlei hardware, maar USB modems worden vaak niet goed herkend door Linux.

Voornamelijk omdat fabrikanten te lui zijn om de specificaties van hun modems openbaar te maken, zodat de Linux mensen moeilijker zelf drivers kunnen maken.

Ik had dat probleem vroeger ook met zowat elke USB ADSL modem. Ik heb gewoon een ADSL modem gekocht met een ethernet (netwerk) aansluiting. Stekkertje in en het werkt, op zowat elke linux distributie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.