Ga naar inhoud

Heb legale product key maar geen WIN XP Home Edition CD-rom.


NielsD

Aanbevolen berichten

Owzo, maar ik heb net een sms gehad van een vriend dat hij een windows xp home edition cd-rom heeft.

Maar moet ik nu nog met iets rekening houden? Taal, SP geen/1/2/3 of kan ik taal gewoon kiezen en de SP's afhalen?

En wat zou ik het best doen nadat ik die Home geinstalleerd heb en geformateerd? Windows Update, drivers afhalen en virusscan installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die windows xp cd van je vriend een legale is dan moet je wel nog zien welke taal dat is. Je kan er best voor zorgen dat je een nederandse versie hebt (ik weet niet zeker of je je taal,kan kiezen bij de installatie in windows xp, bij vista is dit wel)

Het maakt niet uit welk service pack je hebt op de cd-rom. Maar als je sp3 hebt moet je niet al die andere service packen installeren. ALs je xp juist geïnstalleerd kan je het best eens een windows updadte doen. Dan weet je zeker dat alles up to date is. je moet uiteraard ook een viruscanner hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die windows xp cd van je vriend een legale is dan moet je wel nog zien welke taal dat is. Je kan er best voor zorgen dat je een nederandse versie hebt (ik weet niet zeker of je je taal,kan kiezen bij de installatie in windows xp, bij vista is dit wel)

bij xp moet je inderdaad de juiste taal hebben. maar wanneer je enkel aan een engelse cd kan geraken is dat niet erg want er bestaan MUI's die je kan downloaden vanop de site van microsoft.

bij vista kan je niet onbeperkt de talen kizen hoor, ik geloof dat het ongeveer 3 talen zijn die je kan kiezen op de cd's die hier verkocht worden (nederlands, frans en engels dacht ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een download word gezien als een kopie.

een kopie mag mits voor eigen gebruik.(niet verspreiden dus)

in nederland is downloaden van software legaal (het downloaden van serials dus niet!)

voor belgie geld dit dacht ik ook (gezien je voor de serial betaalt en niet voor de cd mag je die kopieren)

dus, pak een cdtje van de buurman (er zijn behoorlijk veel xp home cd's in omloop hoor :-) ) of pluk er eentje van het net (wel een untouched versie waar de serial nog NIET is ingevuld) dan is er niets aan de hand :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.