Ga naar inhoud

Heb legale product key maar geen WIN XP Home Edition CD-rom.


NielsD

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlang had ik problemen met mijn computer en iemand die ik ken, zei dat ik ging moeten formateren. Ik vroeg: "Maar wat dan? Ik heb geen Windows XP cd-rom om windows opnieuw te instaleren."

Vraagt die aan mij welke versie ik heb: "Ik zeg Windows XP Home Edition dus geen Professional."

Zegt die tegen mij: Pak cd'tje mee en kom af dan brand ik die vlug even voor jou, heb nog een staan op m'n pc. Dus ik daar naar toe. Brandt die dat voor mij een geeft hij uitleg over hoe ik het moet doen. Dmv van windows simulator ofzo en screens.

Ik ga dus naar huis en begin te installeren. Zie ik daar staan Windows XP Professional Setup. Vond ik raar, dus bel ik. Ik vraag of dat erg is, zegt die van niet. En dan vraag ik moet ik vroegere Windows map verwijderen of niet? Zegt die van wel.

Dus ik doe dat en dan vragen ze mijn product key, ik kijk op mijn computerbak en typ die in. Zegt die setup dat het fout is. Ik dus weer bellen ( Was hoge telefoonrekening :-) ) zeg ik van dat werkt niet. Vraagt die aan mij: Je hebt toch Windows XP Pro?

Er is dus een misverstand gebeurt maar nu heb ik een cd-rom voor pro en een serial voor home.

Mijn vraag is nu dus: Weet iemand een betrouwbare site waar ik Windows XP Home Edition kan downloaden ?

En moet ik rekening houden met taal en Service Packs? Ik heb namelijk zelf wat rondgezocht en ik zie daar vaak SP2 English bij staan ofzo ( Op mijn sticker staan enkel Home Edition en hij was in het Nederlands ). En vooral: Als ik dat dan heb, moet ik dat dan gewoon branden en in andere pc draaien of moet ik nog dingen doen?

Mvg,

Niels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eum ik ga ervan uit als je de Product Key hebt dat je legaal bezig bent hoor. Als ik dat schijfje nu van iemand zou krijgen of ik download het, zolang ik mijn serial gebruik waar ik voor betaald heb is dat toch geen probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kopieren van windows installatie cd's is in alle opzichten verboden.

je kan wel een windows xp home cd lenen van een buur/familielid/vriend en die dan gebruiken om je windows opnieuw te installeren.

als je de keuze hebt tussen cd's met een sp op, neem dan meteen de cd met sp3 dan hoef je die ook niet meer te downloaden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de opstartdiskettes van windows zijn diskettes om de pc mee op te starten in MS-DOS

wanneer je de serial koopt kan je inderdaad bij adobe, etc de volledige verse downloaden van het programma. wanneer je echter het programma nogmaals wilt downloaden zal je je moeten inloggen.

bij windows ligt dit helemaal anders aangezien ze geen downloadbare cd's verspreiden, maar wel gewone cd's leveren bij aankoop van een lecentie.

en het copieren van cd's waarop een auteursrecht en/of copyright opstaat is verboden, en dus ook het downloaden ervan.

wanneer je nu een OEM installatie cd download van op internet zal dat geen gevolgen hebben voor het besturingssysteem, aangezien je de windows gewoon activeert met je eigen key, dit valt trouwens langs geen kanten na te trekken of je wel een originele cd hebt gebruikt bij het installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat moet ik dan doen? Ik kan toch moeilijk een nieuwe pc kopen omdat ik mijn windows cd-rom er nooit bij gekregen heb?

En een minder legale oplossing is toch ook een oplossing? Is volgens mij even (il)legaal als muziek downloaden, en wie doet dat niet?

Of mogen we op dit forum niet buiten de lijntjes kleuren?:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan wel een windows xp home cd lenen van een buur/familielid/vriend en die dan gebruiken om je windows opnieuw te installeren.

Maar wat moet ik dan doen? Ik kan toch moeilijk een nieuwe pc kopen omdat ik mijn windows cd-rom er nooit bij gekregen heb?

En een minder legale oplossing is toch ook een oplossing? Is volgens mij even (il)legaal als muziek downloaden, en wie doet dat niet?

Of mogen we op dit forum niet buiten de lijntjes kleuren?:D

Zoals Flowertje al zegt kan je het best een legale (en niet gedownloade) instalatie cd-rom van de buren of een vriend lenen. Dan kan je als nog je eigen serial code gebruiken. Je moet er wel voor zorgen dat de het een cd-rom is van xp home

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.