Ga naar inhoud

mikkedw

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb dus het programma pfconfig gedownload en hiermee mijn poorten voor azureus en utorrent geforward. Het programma heeft gezegd dat alles goed in orde is en al maar in utorrent en azureus blijft het mannetje/teken oranje :-s

Kan het zijn dat mijn router gewoon te oud is of ligt het aan de poorten?

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start de programma op.

Bij sommige ervan doet het programma niks.

Je moet dan eerst op verbinding of connect klikken en dan begint het programma te zoeken enz.

Verder moet je bij Firewall van Windows en uw eigen Firewall zeggen om door te laten.

Pas op laatste indien echt moet dan eventueel een poort open zetten in de router.

Maar meestal is de instelling van het programma voldoende om een oplossing te vinden.

De kans dat je de poort moet openen is klein.

Bij de instelling ziet je ook welke poort hij gebruikt.

Pfconfig ken ik zelf niet maar door met dat programma zomaar poorten openen kan ook gevaarlijk zijn.

Bij de router bij Firewall vindt je Virtuele Servers.

Althans bij mij kan je daar ook standaard zien welke Virutele Server ze de poorten al kennen. Eventueel uw Firmware updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start de programma op.

Bij sommige ervan doet het programma niks.

Je moet dan eerst op verbinding of connect klikken en dan begint het programma te zoeken enz.

Verder moet je bij Firewall van Windows en uw eigen Firewall zeggen om door te laten.

Pas op laatste indien echt moet dan eventueel een poort open zetten in de router.

Maar meestal is de instelling van het programma voldoende om een oplossing te vinden.

De kans dat je de poort moet openen is klein.

Bij de instelling ziet je ook welke poort hij gebruikt.

Pfconfig ken ik zelf niet maar door met dat programma zomaar poorten openen kan ook gevaarlijk zijn.

Bij de router bij Firewall vindt je Virtuele Servers.

Althans bij mij kan je daar ook standaard zien welke Virutele Server ze de poorten al kennen. Eventueel uw Firmware updaten.

Het programma verbindt zichzelf ;-) en bij mijn firewall en al is alles open dus :-s ik begrijp het niet echt, sommige dingen kan ik nu wel downloaden tegen 600Kb/s (ik heb een 6Mb/s internetverbinding) dus normaal is dit toch in orde of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is als volgt:

Je torrent client wil een poort gebruiken. Op die poort kunnen andere gebruikers momenteel niet connecteren.

Dit komt omdat je router deze poort niet forward naar jouw lokale ip.

Oplossing:

In je router de gebruikte poort forwarden naar je lokale ip adres.

Indien je dit reeds gedaan hebt is er een firewall probleem.

Je kan deze instelling ook testen in utorrent zelf: (sorry ik heb alleen de engelse versie)

1. Je klikt op opties.

2. Je klikt op Speed Guide

3. Je klikt onderaan op "test if this port is forwarded properly"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.