Ga naar inhoud

Scherm valt uit na half uur.


DookiE

Aanbevolen berichten

Heb al heel wat info hieromtrent gelezen maar probleem blijft:

Een aantal dagen geleden volgend probleem:

mijn scherm dat een aantal keer gewoon uitviel, nuja, niet uit, het beeld viel gewoon plots weg, bij uitschakelen/terug inschakelen na een aantal seconden te wachten was het probleem altijd weg tot ik twee dagen later ineens 's ochtends totaal niks meer van beeld kreeg.

Op mijn front panel van dell gaven de diagnostic lights aan dat er een probleem was met de graka, heb die er dan uitgehaald, de fan van stof ontdaan, poorten ook, terug ingestoken: njet.

Dan achter een nieuwe geweest, works like a charm, maar weer hetzelfde, scherm dat weer altijd na een half uur/uur gewoon uitvalt, niet in standby want licht blijft op groen, gewoon geen beeld meer.

Heb al gekeken naar drivers, heb de vorige wel niet zelf verwijderd maar bij aparaatbeheer staan ze er niet meer tussen en heeft hij de correcte drivers beet, ook die van het beeldscherm (4 jaar oude Dell 1704 FPT) heb ik gisteren nog eens vernieuwd. Vorige kaart was een Gefore 6800, deze is een 8400GS Silent. Heb ook met Speedfan al gekeken, zowel GPU als CPU temperatuur stijgt niet voor het uitvallen (54).

Heb wel ook ergens gelezen dat GPU oververhitten gepaard gaat met kleurverandering in beeld net voor het uitvallen, dat heb ik dan weer wél (slaagt eerst enkele tinten lichter).

Kan dit aan het scherm liggen dat oververhit raakt?

Ik neem aan dat het iets is dat oververhit is, aangezien ik telkens een tijdje moet wachten alvorens weer verder te kunnen.

Alle help is in ieder geval meer dan welkom, zowel wat probleem als oplossing betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.