Ga naar inhoud

Windows start iedere keer weer op


Billie

Aanbevolen berichten

CPU heeft een temperatuur van 40°C. Gemeten na 1 uur. Lijkt me ok...

Kan ik de "opstart" van de computer "trager" laten verlopen. Zodat ik kan zien of die fout van die "IDE 80 pins conductor" er nog is. Er flitst nog wel iets op het scherm, maar ik kan niet lezen wat het is. Het zijn precies nog wel 2 "foutmeldingen", maar precies toch iets anders dan de vorige keer. (de 2de foutmelding lijkt korter...). Natuurlijk zijn al mijn apparaten nog afgekoppeld (DVD's, floppy, externe kaarten van op moederbord,...)

Morgen ga ik die defecte videokaart eens terug naar de winkel doen. Hopelijk weet ik dan ook al iets meer. Defect? Nog garantie?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik de "opstart" van de computer "trager" laten verlopen

Ik dacht dat XP de mogelijkheid had om op te starten met logging ofzo.

Bij het opstarten op de toets F8 drukken tot je een keuzemenu krijgt met verschillende opstartmodes. 1 daarvan is stap voor stap opstarten dacht ik. Dan moet je elke volgende stap bevestigen en heb je de kans om eventuele meldingen te lezen en dan weet je ook onmiddellijk welk onderdeel de melding genereert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ja dat zou kunnen met F8 toetsen en dan kies je stap voor stap.

Wegens shift-werk er even tussenuit geweest…

De stand van zaken:

1. Die (nieuwe) videokaart heb ik terug naar de winkel gebracht. Die was idd nog in garantie dus gingen ze die onderzoeken. Heb er nog geen resultaat van.

2. Het opstarten kan je idd onderbreken door F8, alleen kreeg ik dan géén keuze om stap-voor-stap op te starten. Mààr, met de break-toets lukte het wel. Wat is me dan opgevallen?

a) “Check system health! “ Daar ben ik via de bios al achter gekomen wat dat is: Het zou een “system FAN fail warning” zijn. Die ventilator moet ik dus vervangen. Het was dus geen gek idee om de temperatuur van de cpu eens op te volgen… Voor alle duidelijkheid: die temperatuur is nog altijd ok! De cpu-fan werkt nog!!

B) ik krijg nog steeds die foutmelding “Primary IDE channel no 80 conductor cable installed” en “Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed”. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.