Ga naar inhoud

super sterk access point


w4td4n

Aanbevolen berichten

hi all,

ik heb het helemaal gehad met mijn huidige draadloze netwerk, ik kom niet eens op de 2e verdieping met mijn linksys wrt54g router en in de tuin krijg ik ook al nauwelijks verbinding.

Ik ben dus op zoek gegaan naar het meest sterke access point die er bestaat, en ik denk dat ik hem heb gevonden. alleen heb ik nog nooit van het merk gehoord dus misschien hebben jullie ervaring hiermee.

Ik kwam in mijn zoektocht terecht bij wifishop.nl en vond hier de engenius senao ecb-3500

nu zij de verkoper op de chat tegen mij dat dit de sterkste access point is die ze hebben omda hij 600mw zendvermogen heeft. hij adviseeerde mij een engenius sub362ext usb ontvanger bij te nemen zodat ik volgens hen de ultieme combinatie had. volgens hem ging deze combinatie als warme broodjes over de toonbank en krijgen ze nooit klachten.

Heeft 1 van jullie ervaring met het merk engenius? en denken jullie dat dit mijn hele huis en tuin kan dekken met wifi? kost een paar centen maar het moet gewoon werken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets moet je niet kopen.

Je vraagt een sterke access-point maar hebt een zwakke router.

Hoe ga je verenigen?

Een access-point van een zware kaliber blijft zwak omdat uw router dat niet aan kan.

Dat is net hetzelfde als een Ferari achter een 2 pk rijdt.

Denk je dat 2 PK sneller gaat rijden omdat een Ferari achter rijdt?

Zo moet je helemaal niet bekijken.

Je hebt wrt54g router. Dat geef in theorie 54 mb snelheid in de praktijk is dat minder en hang ook af van het aantal computer dat je hebt want 54 mb moet nog gedeeld worden en daarbij zijn elementen als muren die de signaal zwakker maken.

Als ik u was zou ik zo doen:

Ik ga vanuit dat je geen netwerkabel naar boven wilt trekken.

Koop een nieuwe N router zoals onderstaande

Linksys by Cisco Draadloze RangePlus-n router WRT110

Die router is sterk in signaal en kan ver zenden.

Die N router sluit je aan de modem.

U huidige router wrt54g plaats je boven en steek die gewoon in de stekker.

Die router stel je af als access-point.

Als je meer wilt weten dan zal ik u helpen hoe je van een router een access-point kunt omschakelen.

Dat is goedkoper en toch veel beter.

Zelf heb ik een heel grote huis en ik heb weliswaar Belkin N router + 1 access-point beneden + 1 access-point in de tuinhuis.

Waar je ook ben in huis is er overal verbinding. Je kies gewoon de beste signaal.

Maar u hebt linksys en dan is het beter om alles van hetzelfde merk te nemen alhoewel het niet verplicht is.

Ik heb wel de sterkste router Belkin N boven gezet maar die is rechtstreeks verbonden aan de modem. Je kan gemakkelijk in de tuin internet hebben zelfs in de tuinhuis met ijzeren dak erop. Om u een idee te geven. GSM kan niet in de tuinhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

wat je ook kan proberen is de router tweaken.

als je er andere firmware opzet kan je namelijk output signaal versterken.

deze staat namelijk niet op maximaal.

echter moet je hier wel wat tijd insteken om te kijken hoe het allemaal werkt.

en volgens mij is dit mogelijk met de wrt54g

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Linksys WRT54G is een pracht van een router. Je kunt er (als je een beetje voorzichtig bent en alles GOED leest) andere software opzetten, namelijk dd-wrt. Deze firmware biedt opties om het zendvermogen op te voeren tot 251mW, waar het standaard slechts 28mW is.

Maaaarrrrrr... Wat ben je met een router die staat te schreeuwen als je een wifi ontvanger hebt die doofstom is? Kijk eens goed wat voor draadloze ontvanger er in je computer zit. Als die van een tchakamaka kwaliteit is is het nog steeds goed mogelijk dat je geen stabiele verbinding kunt opzetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.