Ga naar inhoud

Fruity Loops XXl


Tom

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net fruity loops xxl op men pc geïnstalleerd en ik vroeg me af of er nog mensen zijn op dit forum die dit programma gebruiken, want namelijk bepaalde dingen kan ik met dit programma maar niet veel. Zijn er mensen die wat meer uitleg kunnen heven hoe je fruity loops goed kunt gebruiken? Ik wil bv ook men eigen stem opnemen maar hoe doe je dat? En hoe gebruik je de vocoder? En als ik een vb een synth invoeg die heel het liedje (automatisch zonder zelf te kiezen) speelt. Hoe zeg je dan tegen dat programma waar en wanneer hij moet stoppen. Voor iedereen die wat uitleg heeft, vertel maar.

thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ik heb net fruity loops xxl op men pc geïnstalleerd en ik vroeg me af of er nog mensen zijn op dit forum die dit programma gebruiken, want namelijk bepaalde dingen kan ik met dit programma maar niet veel. Zijn er mensen die wat meer uitleg kunnen heven hoe je fruity loops goed kunt gebruiken? Ik wil bv ook men eigen stem opnemen maar hoe doe je dat? En hoe gebruik je de vocoder? En als ik een vb een synth invoeg die heel het liedje (automatisch zonder zelf te kiezen) speelt. Hoe zeg je dan tegen dat programma waar en wanneer hij moet stoppen. Voor iedereen die wat uitleg heeft, vertel maar.

thx.

heb het momenteel nie op pc staan ik zal het van de week instaleren en dan help ik je wel verder

weet ongeveer wel hoe alles werkt

sry voor het wachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem ik ben al blij dat er iemand is die mij kan helpen :lol:

Vanaf vrijdag ben ik wel tot eind de maand op reis :shock: .

Desnoods moet het erachter als je ervoor het proggy nog niet hebt geïnstalleerd.

Neotic Crypt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 8 maanden later...

besef dat dit een erg antieke topic is ma toch... u never know ;) heb zelf ook fruity loops staan, al werk ik er nooit mee, wel met reason, ableton live en adobe audition. als dat nog zinvol is wil ik wel es kijken of ik je kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

besef dat dit een erg antieke topic is ma toch... u never know ;) heb zelf ook fruity loops staan, al werk ik er nooit mee, wel met reason, ableton live en adobe audition. als dat nog zinvol is wil ik wel es kijken of ik je kan helpen?

Ondertussen ist beke gedaan omdat het zo goed vorderde. Je werkt met reason, ableton EN adobe audition. Wat zijn je ervaringen mee? Moeilijk om te leren?:army1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

reason is supermakkelijk, hebt direct resultaat en kunt erg makkelijk paterns ineensteken, k gebruik het om bv beats te programmeren of een syntlijntje.

audition gebruik ik om samples te knippen, bewerken, vooral samples die ik zelf met mn mp3-spelertje opneem of op t net gevonden heb (kwestie van de bits wat omhoog te trekken) en audition gebruik ik ook om tracks te masteren (die ik in live opbouw).

live is werkelijk super de superzalig :) hier bouw ik dus in feite mn tracks in op, doe ik de voxrecordings, is ook goe om met samples te klooien en kunt reason er gemakkelijk aan koppelen. live werkt heel intuitief. ik ben technisch werkelijk een nul, snap het grootste deel van de tijd in feite ni wat ik eignelijk aan het doen ben, als het maar richting uit gaat van hoe ik wil dat het klinkt. das vaak wa zoeken maar ik zeg t, live is heel intuitief om mee te werken. aanrader!

dus moeilijk om te leren? als ik t kan :D hehe... say no more!

ik werk wel nog ni met midi (wel plannen om een midicontroller aan te schaffen maar nog ff poen opsparen) dus veel met samples, parterns via reason. ik ben gek op weird experimental sounds en speur geregeld t net af op zoek naar maffe wav's (ge vindt er heel wa als ge goe zoekt :P). heb een interfaceke waar ik mn mike kan inpluggen om vocaaltjes op te nemen.

iets afwerken is weer wa anders, haha, amuseer me zo met t prutsen aan een track dat ze in feite nooit echt afgeraken. en met mixen heb ik wel nog veel moeite :s grootste probleem is TIJD echter :( u gotta have lots of it!

hehe ge merkt t wel, tis iets waar ik bijzonder enthousiast van wordt en eindeloos over kan doorbomen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.