Ga naar inhoud

Ontbreken NTLDR en Herstarten pc na verandering


eddie20

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgende probleem en dat is als ik me nieuwe hardeschijf aansluit op me pc en ik start de pc dan geeft ie ontbreken NTLDR aan.

Ik heb windows xp. Ik heb het volgende gedaan

Windows xp cdrom gestart en dan R en dan kom je in DOS en daar heb ik de volgende dingen gedaan :

Dir

Copy D : i386NTLDR

Copy D : i386 NTLDR connect.com

En daarna dir om te checken of ze waren gekopieerd en dat waren ze.

En later de pc opnieuw gestart maar ik kwam voorbij de bios scherm en het scherm daarna en toen werd het beeld zwart.

En herstarte hij elke keer opnieuw zonder dat ie in windows terecht komt.

En als ik windows XP wil installeren dan kom ik bij het formatteren van de hardeschijf en dat gaat goed. En daarna wil die de bestanden kopieren en installeren. Maar dan kan hij de bestanden niet vinden en moet je opnieuw kopieren maar die vind hij dan weer niet. En als je overslaat dan is windows niet goed geinstalleerd.

Ik heb een sata hardeschijf van WD Black Series. 500 GB en de oude harde schijf is IDE en die doet het wel als ik die aansluit dan kan ik wel gewoon windows starten zonder problemen. Maar ik wil graag de nieuwe gebruiken omdat die 500GB heeft en niet 160 GB van me ide hardeschijf.

Is hier een oplossing voor ???.

Groeten,

Eddie20

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de MBR staat dat XP in de oude schijf staat.

Dat zou de reden zijn.

Maar je wilt de nieuwe sata schijf gebruiken dan moet je ook de oude als slave zetten.

Waarschijnlijk staan beiden op master.

Je kan de oude op slave zetten door achteraan de schijf ziet u een pinnetje in de 8 pin deel. Bovenop de harde schijf staat hoe je slave kan zetten.

Dat zou de reden kunnen zijn dat XP die bestanden niet kan vinden.

Je moet in de bios kijken hoe het precies zit met master en slave.

Ik ben niet 100% zeker omdat je het systeem van sata2 combineerd met IDE schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.