Ga naar inhoud

Nieuwe onderdelen 2 PC's


Aanbevolen berichten

Hallo, heb nog 2 (oude) PC's liggen, en ik wil er het een en ander aan veranderen. Ik bestel bij Azerty.

PC 1.

De oudste van de twee.

Draait vermoedelijk onder 95/98.

Hier wil ik een Multi-Boot systeem van maken, eigenlijk een beetje mijn test-systeem.

Wat ik erop wil zetten :

Ubuntu

98 SE

2000

ME

XP

Chrome OS

Mac OSX

De hoeveelheid van de harde schijf is mij onbekend, maar t'zal wel gene vette zijn. Dus ik dacht aan een IDE schijf van rond de 100 giga te kopen.

(Is dat moelijk zoiets installeren ? Heb eens geprobeerd om ATA/IDE kabel eruit te halen maar het lukte me niet;:bawling:

Onder de motorkap zit een PIII. Socket 7. Nu heb ik hier wel een probleem mee (niet met die PIII), want ik kan nergens een Muis/Toetsenbord aansluiten. (Zie afb. 1 & 2)

Ik had gedacht om een USB plaatje erin te steken, en een goedkoop muisje en tobo kopen. Zal USB werken met 95/98 ? En ik weet ook niet of het gaat passen. (Zie foto's)

s7000001j.th.jpg

s7000002.th.jpg

s7000003.th.jpg

s7000004.th.jpg

s7000005.th.jpg

-------------------------------------------------------------------------

PC 2.

Dit is het computertje van m'n zusje. Draait onder XP.

Natuurlijk wil ze dolgraag internetten, wij hebben dan ook Wi-Fi, maar er zit geen Wifi-Kaart in. Voor de rest 40 giga, da's meer of genoeg voor kinderspelletjes. Zit ook een Geforce 4 MX in, onboard graphics werken niet. Maar ik wil wel een Wifi kaart aanschaffen.

Nu weet ik niet of het zal passen... (Zie foto's)

s7000006.th.jpg

s7000007.th.jpg

s7000008.th.jpg

Sorry voor de slechte foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die systemen zijn zo ontzettend oud dat upgraden eigenlijk onmogelijk en niet meer rendabel) is.... (ook niet zomaar als test systeem)

zo te zien (ik neem aan dat die foto van de binnenkant van een systeem van je zusje haar pc zijn) is hier ook geen wifi kaart in te plaatsen.

als ik jou was zou ik op zoek gaan naar 2 goedkope vervangende systeempjes en deze dumpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets heet nou een ISA slot :P

toen zat er alleen nog een aansluiting voor je toetsenbord op het moederbord (die ene grote aansluiting dus, dat is de voorloper van ps/2 )

en uuhm, aaron.. die link van jou is pci expres MINI kaart.. is voor laptops he ;-)

je zou zoiets nodig hebben

misschien is dit iets voor je als speelbak?

http://www.pc-helpforum.be/f152/animocheck-dell-optiplex-16188/#post82872

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.