Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hp business inkjet 2230


bink

Aanbevolen berichten

De verlopen inktpatronen zijn al lang een bron van irritatie van HP gebruikers. Het geheugen van de printer kan uitgeschakeld worden door het batterijtje te verwijderen. Kan iemand mij zeggen waar dit te vinden is. Ik heb de printer al helemaal gedemonteerd maar kan het niet vinden.

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, dankzij het bijgevoegde bestand zag ik dat het wel degelijk ging om het magenta printhead. Vorige week vroeg hij om het inktpatroon te vervangen wat ik ook gedaan heb alhoewel die nog halfvol was. Nu gaat het dus om het printhead.Als ik dit ook moet vervangen begint het wel een dure affaire te worden als die het beurtelings laten afweten . Het is een goede printer maar als ik jaarlijks alles moet vevangen kan ik mij beter een goedkope printer aanschaffen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze printer gehad:

Een van de eerste 4 kleuren printer Epson gehad. Kon toen een gewone kleurenafdruk doen tegen zowat 5 minuten per blad.

In volgorde:

Een snelle Inkjet Epson gehad. (190 euro)

Een supersnelle Inkjet Epson gehad. (350 euro)

Een snelle Canon. (225 euro)

Een gratis Lexmark (marktwaarde 69 euro)

Nu een A3 HP K8600 ( 480 euro)

En een kleuren laserprinter Konica Minolta 5440dlx (1150 euro)

Ik kan dit zeggen:

Over Epson en Canon was ik bijzonder tevreden alleen een nadeel bij Canon die geen zuiver rood kon afdrukken.

De duurder Epson is duidelijk goedkoper in afdruk dan de goedkopere Epson. Gemiddeld kleurenafdruk: 0,06 euro inclusief papier en afschrijving 50.000 bladzijde.

Canon was ook goedkoop in afdruk.

Voor de 3 printers gebruikte ik wel namaak inkt en zijn letterlijk versleten afgedrukt tot het echt niet meer kan. Jaarlijkse afdruk van zowat 25.000 bladzijde.

Lexmark was veel goedkoper maar ook veel duurder in kosten van inkt. Gewoonweg onbetaalbaar voor ons en daarbij ontzettend langzaam.

De huidige HP printer ben ik absoluut niet tevreden.

Relatief duur in inkt. Kan nauwelijks enveloppe zelfstandig afdrukken zonder tussenkomst. Langzaam naar verhouding bij fatsoenlijk kleurenafdruk.

Kan geen etiketten afdrukken op een normale manier maar moet handmatig gebeuren.

De laserprinter is een fantastische kleuren printer.

Supersnel want die kan effectief 21 volledig bladzijde in kleur afdrukken per minuut.

Zeer laag in kosten: 0,025 euro per bladzijde inclusief afschrijving 60.000 bladzijde.

Alleen had ik pech bij dat soort printer want de toner lekken regelmatig doch de fabrikant was altijd correct geweest om de kosten te vergoeden.

Algemeen conclusie:

Ga zeker niet voor goedkopere printer.

HP zou ik nooit meer kopen.

Lexmark zou ik gewoon in de vuilbak gooien.

Binnenkort zullen we weer 1 inkjetprinter en een kleuren laserprinter kopen.

Voor laserprinter zullen we bij dezelfde merk blijven.

Voor de inktjetprinter zal het tussen Canon en Epson zijn. Dit hangt van vele factoren waaronder de mogelijkheid om namaakinkt te kunnen gebruiken. Indien niet kan dan kijken wat de kosten zijn van de inkt in verhouding van hoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ondertussen werkt de printer weer normaal.Maar kan iemand mij vertellen waar ik de nodige software voor de hp business inkjet 2230 voor vista home premium kan vinden.

Bij de HP site slaag ik er niet in alhoewel ik de nodige gegevens aanklik.

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.