Ga naar inhoud

[OPGELOST] EagleNT.sys


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

SuperAntiSpyware is een betrouwbaar programma. Mag je dus downloaden ... weet je meteen of het zijn belofte om het betrokken bestand te verwijderen ook nakomt :-)

De quick scan spoorte het niet op, nu is een full scan bezig, voorlopig maakt het zijn belofte dus niet waar :viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De quick scan spoorte het niet op, nu is een full scan bezig, voorlopig maakt het zijn belofte dus niet waar :viking:
Tja ... dat heb je wel eens meer met die mooie reclamezinnetjes. Maar we geven de full scan nog een kans :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weten we dan - helaas - ook weeral. SuperAntiSpyware - of tenminste de reclame ervoor - is dus niet te vertrouwen :s

Duik dan eens in het register op zoek naar mogelijke verwijzingen naar het betrokken bestand. Via regedit kom je in de registereditor ... en zoek daar eens met een aantal zoekopdrachten of (en zo ja, waar) je sporen van die EagleNT.sys kan terugvinden. Zoek bvb. op EagleNT en Eagle om te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weten we dan - helaas - ook weeral. SuperAntiSpyware - of tenminste de reclame ervoor - is dus niet te vertrouwen :s

Duik dan eens in het register op zoek naar mogelijke verwijzingen naar het betrokken bestand. Via regedit kom je in de registereditor ... en zoek daar eens met een aantal zoekopdrachten of (en zo ja, waar) je sporen van die EagleNT.sys kan terugvinden. Zoek bvb. op EagleNT en Eagle om te beginnen.

Bij zoeken naar EAGLENT:

Naam: 000, Type: Reg_sz, Gegevens: EAGLENT

+ zie print scr

Bij zoeken naar eagle:

naam: Deviceitem0076, type: Reg_SZ, Gegevens: [stuurprogramma's die niet plug en play-compatibel zijn] -> EagleNT (0x00000000)

+ zie printscr 2

Gezocht op eaglent.sys:

Ik vond een hele map die eaglent.sys heet:

/HKEY_LOCAL_MACHINE/System/ControlSet001/Services/EagleNT

+zie print scr 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je - vóór deze Kaspersky - ooit een beveiligingsprogramma (antivirus, firewall, o.i.d.) van Symantec/Norton gehad ?

Naar mijn idee mogen deze items verwijderd worden uit het register ... maar laat ons daarmee nog even wachten tot je een antwoord gekregen hebt op je vraag hierover op het Kaspersky-forum :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je - vóór deze Kaspersky - ooit een beveiligingsprogramma (antivirus, firewall, o.i.d.) van Symantec/Norton gehad ?

Naar mijn idee mogen deze items verwijderd worden uit het register ... maar laat ons daarmee nog even wachten tot je een antwoord gekregen hebt op je vraag hierover op het Kaspersky-forum :-)

Ja, hiervoor gebruikte ik een free version van norton die enkel scans uitvoerde maar niet kon oplossen. ik had ook Avira.

En wat is die map EagleNT (print scr 3) ? is het dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou de theorie kunnen kloppen dat deze map er door Norton (om wat voor reden dan ook) wordt neergezet. Het is inderdaad die map in screenshot 3 die je dan mag verwijderen.

Voor alle veiligheid zou ik in het register toch eerst een backup van deze sleutels maken en tijdelijk even parkeren. Mocht er toch nog iets mislopen, kan je deze sleutels terugzetten in het register. Niet dat ik dit geloof ... maar in het register kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou de theorie kunnen kloppen dat deze map er door Norton (om wat voor reden dan ook) wordt neergezet. Het is inderdaad die map in screenshot 3 die je dan mag verwijderen.

Voor alle veiligheid zou ik in het register toch eerst een backup van deze sleutels maken en tijdelijk even parkeren. Mocht er toch nog iets mislopen, kan je deze sleutels terugzetten in het register. Niet dat ik dit geloof ... maar in het register kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

hoe doe ik dit?

ps. Die norton heb ik nu niet meer, kan ik die map van norton dan niet verwijderen zonder problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.