Ga naar inhoud

[OPGELOST] internet boven?????


Aanbevolen berichten

Dit kan je zo doen:

Onder een draadloos router liefst van type N die aangesloten is aan de modem.

Boven gewoon een draadloos access-point of een oude router die ingesteld is als access-point en die steek je gewoon ergens boven in de stopcontact.

Een andere mogelijkheid is dit:

Onder een router en op die router een stroom-netwerkadapter en boven ook stroom-netwerkadapter dus via elektriciteit. Deze is niet zo snel als access-point maar voldoende voor maximaal 4 computers. Netwerkkabel van computer naar stroom-netwerkadapter waar je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

POWERLINE

Internet uit de contactdoos.

Je koopt een set (bv PHILIPS 14 Mbps voor zo'n 90 €).

Eén stroom-netwerkadapter sluit je aan de modem van telenet en één stroom-netwerkadapter boven in de kamer waar de PC staat. De internetverbinding vindt plaats via het stroomnet.

Werkt zeer goed bij mij!

Je kan ze kopen bij Telenet voor wat mindere prijs maar die zijn naar verluid niet erg betrouwbaar. (Van horen zeggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de powerlines van telenet zijn wel goed ik werk er ook op. er is een nadeel aan je mag ze zeker niet in een verdeelblok voor stroom steken want dan kan je grote verliezen hebben van snelheid tegen dat je aan je andere pc ben.

iik heb ze in het begin in zo een verddel blok gestoken en had tegen dat het aan men pc boven kwam maar 2MBps over. Nu zitten ze rechtstreeks in het stopcontact en heb ik de volle snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn modem van Telenet toch bij de stroomverdeelkast stond heb ik afgetakt van de kring van mijn bureel boven. Eigenlijk is dit niet nodig maar ik wilde zeker spelen.

Wat de verdeelblok betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik er wel gebruik van moet maken omdat ik in mijn bureel maar één stopkontakt heb. Ik ondervind er geen nadeel van want ik haal 8 tot 9 Mbps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.